ייפוי כוח מקרקעין

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

אולי הנכס היקר ביותר שיש למרבית האנשים בחייהם הוא נכס מקרקעין – או במילים אחרות בית או דירה. אנשים מחזירים הלוואות משכנתא במשך עשרות שנים רק על מנת להיות בעלי דירות. לרב, כאנשים באים לקנות ולמכור, לתת מתנות או לבצע עסקאות לגבי נכסים בעלי ערך נמוך בהרבה מדירה – הם עושים זאת בעצמם. אם הם מוכרים שולחן סלון ישן דרך יד2, הם לא יפנו לעורך דין או יזם על מנת לסגור את העסקה. עסקאות מקרקעין מורכבות יותר ולעתים קרובות מעורבים בתהליך עורכי דין, יזמים, קבלנים ונשמות טובות שתמורת קבלת ייפוי כח מקונה או מוכר הדירה ישמחו לסגור פינות בנוגע למכירה: לרשום אזהרות בטאבו,  לדאוג לפרטי העברת הבעלות, לשנות סעיפים בחוזה וכדומה. כיוון שמדובר בנכס כל כך יקר המחוקק קבע כי כאשר ניתן ייפוי כח לעסקאות מקרקעין הטעונות אישור בלשכת המקרקעין – על ייפוי הכח לעבור תהליך של אימות החתימה על ידי נוטריון.

כולם למעט עורכי דין

ייפוי כח לעסקאות מקרקעין אמנם דורש אימות חתימה נוטריוני, אולם במידה וייפוי הכח ניתן לעורך דין, עורך הדין עצמו רשאי לאמת את החתימה מבלי להזדקק לאימות החתימה על ידי נוטריון. יחד עם זאת, כדאי להדגיש כי ההכשרה שנוטריון עובר בביצוע אימות חתימות יכולה למנוע בעיות משפטיות עתידיות, גם כאשר מדובר בעורך דין ובמיוחד במצבים בהם עורך הדין מייצג את שני הצדדים ולא רק את הצד אשר חותם על ייפוי כח עבורו.

מקרה שהיה, הפעם עם סוף טוב

במאחד המקרים שקרו בארץ אישה קשישה נטולת משפחה גרה בדירה. אחד השכנים בדירה  היה עמה ביחסים טובים ואף עזר לה מפעם לפעם. כאשר מצבה הנפשי והגופני התדרדר והיא אושפזה בבית החולים, שלח השכן עורך דין על מנת להחתים את האישה על ייפוי כח בלתי חוזר להעברת  הבעלות על הדירה על שם אשתו. השכן נקלע לחובות וזו הייתה דרכו להתמודד עם המצב. עורך הדין צילם את מעמד החתימה על מנת לכסות תביעות עתידיות מצידה כאשר האישה שבה לאיתנה והבינה את טעותה, היא ניסתה לעצור את העברת הבעלות על שם אשתו של השכן, עורך הדין אמר לה כי הוא מייצג את שני הצדדים, וייפוי הכח שניתן היה בלתי חוזר ולכן נחשב כאילו נתנה את הדירה במתנה כבר במעמד החתימה. זמן קצר לאחר מכן הושלם תהליך העברת הבעלות על ידי עורך הדין.

לרב, לסיפור מעין זה לא היה סוף טוב. דווקא הסרטת החתימה על ידי עורך הדין עמדה לו ולשכן לרועץ כאשר היה ברור מהסרטון כי האישה לא הייתה במצב נפשי שאפשר לה לחתום על ייפוי כח שכזה, שהיא לא הבינה בדיוק על מה היא חותמת ושעורך הדין אף לא הסביר לה את משמעות החתימה על ייפוי כח בלתי חוזר. במקרה הזה בית המשפט פסק לטובת האישה והבעלות על הדירה הוחזרה לה. במקרים רבים אחרים, סיפור מעין זה עלול להסתיים באופן שונה לחלוטין עם אובדן הבעלות על הדירה.

יתרונות ייפוי הכח הנוטריוני בענייני מקרקעין

ייפוי כח נוטריוני מבטיח כי שני החותמים כשירים, חותמים מרצונם, ומודעים היטב למה הם חותמים עליו ומה ההשלכות האפשריות לחתימה שכזו. החוק דורש אימות חתימה נוטריוני במקרה בו מיופה הכח אינו עורך דין, לדוגמה במקרים בהם היזם או הקבלן הם מיופי הכח, וגם במקרים בהם מיופה הכח הוא עורך דין, ובפרט אם מדובר בעורך דין המייצג את הצד השני או את שני הצדדים, מן הראוי לבצע את אימות החתימה דרך נוטריון.

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400