ייפוי כוח ספציפי

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

ייפוי כח הוא מתן הרשאה לאדם אחר לפעול בשמנו. ההרשאה יכולה להיות בנושא מסוים, ספציפי, ואז ייפוי הכח הוא ספציפי. לעתים, ייפוי הכח יכול להיות כללי ואז האדם השני מורשה לפעול בשמנו בטווח רחב של נושאים או לקבל החלטות רבות בנושא מסוים. הפער בין ייפוי כח כללי וספציפי יכול להיות מאד גדול, אבל לפעמים הפער אינו כה גדול. דוגמה לפער גדול היא מתן הרשאה להעברת טסט לעומת מתן הרשאה לפעול כראות עיני מיופה הכח בכל מה שנוגע לחשבונות הבנק. דוגמה לפער קטן יותר היא כאשר הנושא הספציפי הוא בעל משמעות רבה או שיכולות להיות לה השלכות רבות, למשל מתן הרשאה ספציפית למכור תחולת בית.

מה תפקידו של נוטריון באימות חתימה על ייפוי כח ספציפי?

תפקידו של הנוטריון באימות חתימה על ייפוי כח ספציפי הוא לוודא מלבד זהות החותמים כי שני הצדדים מבינים היטב את משמעות החתימה והשלכותיה האפשריות, שני הצדדים כשירים משפטית לקבל החלטה והם עושים זאת מרצונם החופשי. הדבר נכון הן למייפה הכח והן למיופה הכח.

קחו לדוגמה אדם המבקש מקרוב משפחה רחוק למכור אוסף מטבעות שירש. מדובר בהרשאה ספציפית לביצוע פעולה ספציפית אולם ההשלכות של הרשאה כזו עלולות להיות משמעותיות עבור שני הצדדים. עבור מייפה הכח, הרשאה זו משמעה כי ייתכן והאוסף לא יימכר בדרך שהוא עצמו היה בוחר בה, דרך המביאה להפסד רווחים אפשרי. מבחינתו של מיופה הכח מדובר במטלה אשר עלולה לדרוש ממנו זמן רב והתעסקות מרובה – האם למכור את האוסף כולו כמקשה אחת או לפרק ולנסות למכור במכירה פומבית כל אחד מהמטבעות? כאשר מדובר בקרוב משפחה רחוק, סביר שמיופה הכח אינו מצפה לרווח כספי מהמכירה אך ייתכן שיגלה שהזמן שמכירה מסוג זה דורשת ממנו הוא רב מכפי שהיה רוצה לתרום לעניין.

כאשר נוטריון מעורב באימות חתימה על ייפוי כח ספציפי מעין זה, הוא יוכל לייעץ לשני הצדדים ולהוסיף תנאים וסייגים אשר יבואו להגן הן על מייפה הכח והן על המיופה – תנאים בהם ייפוי הכח יתבטל, הגבלת חופש הבחירה בסוג המכירה וכדומה. בנוסף, הנוטריון ידע להסביר את ההשלכות האפשריות של חתימה כזו ולמנוע מפח נפש עתידי או סכסוכים בעקבות התהליך.

מתי חשוב לערב נוטריון באימות חתימה על ייפוי כח ספציפי?

ישנם מספר מקרים בהם עירוב נוטריון חשוב במיוחד. המקרה הראשון הוא כדוגמת המקרה הקודם שהובא כאן כדוגמה: מקרה בו הפעולה הספציפית הנדרשת היא מורכבת ונושאת עמה משקל רב, רגשי, כלכלי או שניהם. קחו לדוגמה את נושא האוסף – ייתכן שמיופה הכח היה יכול לחסוך זמן רב במכירת האוסף כמקשה אחת אך אז הדבר היה כרוך אולי בהפסד פיננסי. מנגד, פירוק האוסף יכול להיתפס כפגיעה על בסיס רגשי אם לדוגמה האדם שקד ועמל במשך שנים רבות על אוסף זה והוא נאלץ להיפרד ממנו מסיבות כאלו ואחרות אך עדיין קשור אליו רגשית.

מקרה שני בו חשוב לערב נוטריון באימות חתימה על ייפוי כח ספציפי הוא מצב שבו מיופה הכח אינו אדם שעליו מייפה הכח סומך בנושא המדובר או שאינו מכיר אותו היטב. לדוגמה, אם אדם בא לנהל משא ומתן עסקי אך נאלץ להיעדר בשלבי החתימה מסיבות בריאותיות, לדוגמה. הוא יכול לייפות את כוחו של אדם אחר לחתום בשמו על החוזה אולם במקרה זה כדאי להתייעץ עם נוטריון ולדעת לקבוע תנאים מגבילים בייפוי הכח הספציפי המחייבים דיווח וקבלת אישור טלפוני על שינויים לפני חתימה, לדוגמה.

מה הוא ייפוי כוח ספציפי נוטריוני?

ייפוי כוח ספציפי בפני נוטריון הוא ייפוי כוח כאשר אדם חותם בו מרצונו החופשי ומאשר לאדם אחר לפעול בשמו בפעולה זו בלבד. יכולים להוסיף לפעולה זו גם תאריך מדויק כדי שייפוי הכוח יהיה תקף לפעולה זו בלבד ביום בו ביקש מיופה הכוח לבצע אותה.

ייפוי כוח ספציפי דוגמא

משפחה שנוסעת לחו”ל לתקופה ארוכה יכולה להשאיר ייפוי כוח ספציפי נוטריוני המאשר לאחד ההורים לטפל בחשבונות בנק לדוגמא. ישנם עוד דוגמאות רבות באתר שלנו.

מה היתרונות של ייפוי כוח נוטריוני ספציפי?

ייפוי כוח ספציפי נועד למטרה מסוימת ולמטרה זו בלבד. לעומת ייפוי כוח כללי המאפשר חופש גדול יותר בייפוי הכוח. במקרים רבים כאשר אנחנו מעוניינים לתת לאדם ייפוי כוח אנחנו מעוניינים בפעולה אחת, לכן היתרון של של ייפוי הכוח הספציפי היא ההגבלה לפעולה זו בלבד.

כמה עולה ייפוי כוח נוטרויוני ספציפי?

עלות אימות ייפוי כוח נוטריוני ספציפי היא קבועה, לפי תעריפי משרד המשפטים. ניתן לראות באתרינו מחירים מעודכנים.

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400