תרגום נוטריוני ספרדית

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

נוטריון ברחובות הנותן שירותים לשפה הספרדית יכול לעזור לכם לקבל אזרחות אירופאית. בספרד ובפורטוגל יצא חוק שמאפשר לצאצאים של מגורשי ספרד לקבל אזרחות ספרדית או פורטוגלית, השקולה למעשה לאזרחות אירופאית. החוק יצא בספרד ביוני 2015 לתוקף של שלוש שנים, אך משך חלון הזמן בו ניתן להגיש בקשה לקבלת אזרחות ספרדית הוארך. פורטוגל אימצה אף היא את החוק, כך שלצאצאי מגורשי ספרד ישנה אפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית.

מחירן נוטריון 2020 – אישור נכונות של תרגום:

עד 100 מילים ראשונות 211 ש”ח

לכל 100 מילים נוספת או חלק מהן עד 1000 מילים 167 ש”ח

העתק נוסף לאותו תרגום  66 ש”ח

המחירים לא כוללים מע”מ

ניתן לשלוח את המסמכים במייל

מה מקנה דרכון ספרדי / פורטוגלי?

דרכון ספרדי או פורטוגלי הוא דרכון אירופאי המקנה אפשרות מעבר חופשית בין מדינות האיחוד האירופאי. הדרכון לצאצאי מגורשי ספרד אינו מחייב ויתור על האזרחות הישראלית ואינו מחייב מגורים בספרד או בפורטוגל. דרכון של האיחוד האירופאי מאפשר לאוחזים בו להתגורר במדינות האיחוד, לעבוד בהם וללמוד בהם וכן לסחור אם אנשי עסקים מאירופה. הלימודים במדינות רבות באירופה מתבצעות בחינם או בעלות זולה בהרבה מזו הקיימת בישראל ובזמן הלימודים – תוכלו לעבוד להשלמת הכנסה כיוון שאתם מחזיקים באזרחות אירופאית.

מחזיקי דרכון אירופאי אינם זקוקים לויזה לכניסה לאמריקה כך שבמידה והוצאתם דרכון ספרדי או פורטוגלי וחשבתם לטייל בארה”ב – אתם פטורים מהתהליך הארוך והמייגע של הוצאת ויזה אמריקאית.

כאשר עתיד המצב בארץ אינו ברור, החזקת דרכון נוסף, אירופאי, מקלה על תחושת החוסר ודאות ומהווה שמיכת בטחון על כל צרה שלא תבוא.

מה הוא תהליך הוצאת הדרכון הספרדי?

הליך הוצאות הדרכון הספרדי והפורטוגלי דומה, כאשר הוצאת דרכון פורטוגלי מעט יותר פשוטה. ראשית, יש להתחיל באיסוף מסמכים. המסמכים מהווים ראיות לקשר הנוכחי של מבקש הבקשה לספרד ובשני המקרים (ספרד או פורטוגל) לקשר בין מבקש האזרחות למגורשי ספרד. בפועל, מרבית הישראלים שהם יוצאי  מרוקו, אלג’יר, תוניס, מצריים, לוב, סוריה, לבנון, יוון, טורקיה, בולגריה, דרום אמריקה וחלק ממדינות יוגוסלביה יש להם קשר למגורשי ספרד. ישנם גם יהודים יוצאי איראן ועיראק שהם צאצאי המגורשים וגם הם יכולים לנסות ולהגיש בקשה לקבלת אזרחות.

למעט קטינים ואנשים מעל לגיל 70, החוק הספרדי דורש מעבר בחינה בשפה הספרדית, ובחוק והתרבות בספרד, בחינה שלא נדרשת לקבלת הדרכון הפורטוגלי. בנוסף, בתהליך קבלת אזרחות ספרדית קיימת דרישה של שבועת אמונים למלך הספרדי שאינה קיימת בתהליך קבלת אזרחות פורטוגלית.

איסוף המסמכים בא להוכיח בראש ובראשונה קשר וזיקה לצאצאי מגורשי ספרד – אירוע מתמשך שהתקיים לפני כחמש מאות שנה. לא מדובר בתהליך פשוט בגלל משך הזמן הארוך ורצוי לא להסתמך על האינטרנט בלבד. רצוי לקבל חוות דעת גנאולוגית – מחקר יוחסין שיכול להסתמך על תעודות לידה של ההורים, תעודות נישואין, שמות משפחה וכדומה. להגשת בקשה לספרד בעיקר יש להוכיח גם קשר וזיקה נוכחיים לספרד: לימודים בספרד, לימודים על ספרד, קשרים משפחתיים, חברתיים או עסקיים עם ספרדים, מגורים בספרד וכדומה. זהו השלב הארוך והבעייתי מכל השלבים.

לאחר איסוף המסמכים יש להכין את הבקשה – תרגום המסמכים לספרדית, קבלת חותמת אפוסטיל על המסמכים. בפורטוגל צריך לקבל את אישור הקהילה היהודית ותרגום המסמכים מתבצע באמצעות נוטריון רחובות ספרדית וחותמת אפוסטיל המקנה לאישור התרגום תוקף בינלאומי. בספרד התרגום מתבצע על ידי מתורגמן מאושר עם אישור תרגום נוטריון וחותמת אפוסטיל. לאחר הגשה הבקשה, בספרד תוזמנו לפגישה אצל נוטריון ספרדי שיבחן את כל המסמכים שהוגשו.

משך תהליך קבלת אזרחות ספרדית או פורטוגזית

תהליך קבלת אזרחות ספרדית או פורטוגזית הוא ארוך ונמשך לרב קרוב לשנה וחצי. רצוי ללוות את התהליך עם אנשי מקצוע המכירים את התהליך, הנוטריונים הספרדיים, ראשי הקהילה היהודית בפורטוגל וכדומה.  לאחר כשנה וחצי מתקבלת התשובה ואישור האזרחות המיוחד איתו ניתן לגשת לשגרירות הרלוונטית ולהוציא דרכון ספרדי או פורטוגלי.

ומה לגבי הילדים?

הוצאת אזרחות ספרדית היא לאדם, לא לילדיו אך לאחר הגשת בקשה לאדם וקבלת האזרחות, הדרך לקבלת האזרחות לילדיו קצרה בהרבה – אך עדיין דורשת הגשת בקשה נפרדת.

נוטריון ברחובות ספרדית – איפה הוא נכנס לתמונה?

נוטריון ברחובות ספרדית יכול לעזור באחד השלבים הבעייתיים בתהליך – שלב הכנת המסמכים לפני הגשת הבקשה. הם יוכלו לייעץ לכם אילו מסמכים כדאי להשיג, לעבור אתכם על התהליך, ולתת לכם הכוונה לבחינות אותם תצטרכו לעבור בדרך. כמובן, שבנוסף נוטריון ברחובות ספרדית יוכל לבצע תרגום נוטריוני של כל המסמכים לספרדית ולתת אישור נוטריוני כי הם נאמנים למקור ואף לתת שירותי החתמה בחותמת אפוסטיל על תרגום המסמכים.

מה היא חותמת אפוסטיל ולמה דרוש אותה?

חותמת אפוסטיל רגילה היא חותמת אפוסטיל של משרד המשפטים. חותמת זו מקנה תוקף בינלאומי לתרגומי נוטריון בארץ על ידי מתן אישור כי הנוטריון הוא נוטריון מוכר ומוסמך על ידי מדינת ישראל לבצע תרגום נוטריוני. כאשר תרגום נוטריוני מוחתם בחותמת אפוסטיל, יהיה לתרגום תוקף חוקי, כאילו היה המסמך המקורי, בכל אחת מהמדינות החתומות על אמנת האג 1961. עבור מדינות שאינן חתומות על האמנת האג יש לאמת את המסמכים בדרך אחרת – אולם גם ספרד וגם פורטוגל חתומות על האמנה זו.

ישנן חותמות אפוסטיל נוספות שניתנות על ידי משרד החוץ. חותמות אלו מטרתן שונה והיא לאמת כי תעודות רשמיות שהונפקו על ידי גורמים ממשלתיים או בעלי נגיעה ממשלתית כגון מוסדות אקדמאים, משרד הפנים, הצבא, הרבנות וכדומה – הם אכן התעודות המקוריות ומוכרות על ידי מדינת ישראל.

על מנת שהרשויות בספרד ופורטוגל יכירו במסמכים המצורפים לבקשת האזרחות ליוצאי צאצאי מגורשי ספרד, יש לתרגם את המסמכים לשפה הספרדית בתרגום שיהיה מקובל על הפקידים במדינות אלו, כלומר תרגום על ידי נוטריון או מתורגמן מוסמך וחתום בחותמת אפוסטיל.

בספרד, גם לאחר שלב זה המסמכים יעברו ביקורת שנייה קפדנית על ידי נוטריון ספרדי כך שאחד השלבים הקריטיים הוא לדאוג כי כל המסמכים הנדרשים נאספו וכי לכולם הייתה הכנה כזו שתאפשר לנוטריון הספרדי לבצע את תפקידו מבלי לגרור עיכובים או אפילו פסילה.

נוטריון ברחובות ספרדית – לא רק לצורך קבלת אזרחות זרה

נוטריון ברחובות נותן מגוון שירותים נוטריונים, גם כאלו שאינם קשורים לקבלת אזרחות ספרדית או פורטוגלית זרה. לדוגמה, נוטריון ברחובות ספרדית יכול עזור בניסוח וחתימה על הסכם ממון טרום נישואין אשר יקבל תוקף משפטי בדרך זו. אם אחד מבני הזוג דובר ספרדית, הנוטריון יתרגם עבורו את הסכם הממון טרום הנישואין וידאג לבאר עבורו הם סעיפי ההסכם השונים על המשמעות הנגזרת מהם.

דוברי ספרדית הגרים בארץ יכולים להיעזר בשירותי נוטריון ברחובות ספרדית לקבלת שירותים נוספים כגון כתיבת צוואה וקבלת אישור עבורה, חתימה על ייפוי כח מתמשך או ייפוי כח בלתי חוזר, למשל לצורך קבלת משכנתא, או אימות חתימה על הסכמי סחר או הסכמים עסקיים אחרים בין ישראלים ואזרחים זרים מארצות הדוברות ספרדית.

מסמכים שתורגמו על ידי נוטריון ברחובות ספרדית ניתן לקבל במספר העתקים (העתקי התרגום ואישורם על ידי הנוטריון). עלויות תרגום נוטריוני של מסמכים  מפורסמות על ידי משרד המשפטים והן קבועות כל הנוטריונים בארץ מבלי יכולת לשנות את התעריפים – לא לגבות סכום גבוהה מהקבוע בתעריף ולא לתת הנחה מתחת לסכום הקבוע בתעריף.

קבלת אזרחות ספרדית

לאחרונה עלתה אפשרות לקבל דרכון ספרדי. מדינת ספרד החליטה להעניק פיצוי לצאצאי מגורשי ספרד שזה אומר קבלת אזרחות ספרדית, לפני הצעת החוק בכדי להשיג אזרחות ספרדית צריך היה לענות לקריטריונים כגון להתגורר בספרד למעלה משנתיים כולל ויתור על האזרחות הקודמת,לאחר אישור טיוטת הצעת החוק,הממשלה בספרד תביא לאזרחים ספרדים את האופציה לקבל דרכון ספרדי ללא כל הקריטריונים האלה.

מה הם הקריטריונים לקבלת דרכון ספרדי?

אותם מועמדים שמגישים את אותה בקשה המיוחדת לקבלת אזרחות ספרדית נדרשים לתת הוכחה על השייכות שלהם למגורשי ספרד בעזרת הגשת מסמכים מטעמה של פדרציית הקהילות היהודיות בספרד שנתנה את הסכמתה, ישנה עוד אפשרות נוספת, שהשם של המשפחה נמצא בקבוצת שמותיהם של היהודים מגורשי ספרד.

האופציה לקבלת דרכון ספרדי:

ממשלת ספרד אישרה ניסוח של הצעת חוק שאומרת שיהודים שהם צאצאים למגורשי ספרד יהיו רשאים לקבל אזרחות ספרדית ללא אותם תנאים של מגורים במדינה ובנוסף גם הם אינם צריכים לוותר על הדרכון שלהם כאשר הנם עומדים בכללים הבאים:
2 הצגת תעודה מטעמה של פדרציית הקהילות היהודיות בספרד שמעניקה את האישור שאותו אדם נושא שם משפחה ספרדי.
3) מסמכים ועדויות שמראים את הקשר ההיסטורי של המועמד
4) הכרת התרבות, אורח החיים או השפה הספרדית ,ועוד…
האם יש חובה להשתמש בשירותי עורך דין בכדי להשיג אזרחות ספרדית ?
קבלת הדרכון לא מצריכה שירות של עו”ד אולם רצוי וכדאי להיעזר בשירותים של עורכי דין מנוסים הבקיאים בדרישות אותו חוק, בחוקי האזרחות הספרדיים וכן בהליכי קבלת אזרחות ספרדית והדרישות של הממשלה הספרדית בשביל שתמנעו משגיאות ומטעויות שעלולות לעלות המון והכי חשוב לאבד את ההזדמנות לקבל את האזרחות הספרדית אשר מקנה יתרונות רבים מאד בעיקר כאלו אשר קשורות ללימודים, תעסוקה ומגורים במדינות אירופה.

מה הוא נוטריון ספרדית?

נוטריון ספרדית היא בעל שליטה בשפה הספרדית ובשפת היעד. ידע בשפה הספרדית הינה יסוד ועיקר במלאכת הנוטריון המתבקש לתת שירות בשפות אלה

איזה שירותים נוטריונים בספרדית אתם מספקים?

תרגום תעודות שונות כגון: נישואין, לידה, פטירה, לימודים, תעודות זהות, רישיון ועוד.תרגום מסמכים אישיים כגון: צוואות, דרכונים, ויזות, אישורי חיים, אישורים רפואיים, חוזים ועוד.

עזרה בקבלת דרכון ספרדי

מבקש האזרחות צריך להציג מספר מסמכים, בתוכם תעודת לידה ותעודת יושר מתורגמים לספרדית ומאושרים על ידי נוטריון ספרדית. משרדנו מעניק שירותי נוטריון ספרדית להכנת מסמכים להגשה לצורך קבלת אזרחות ספרדית.

אתם מספקים שירותים בשפות נופות?

עורכת דין אירנה פיין דוברת 7 שפות ותוכל לעזור לכם בייעוץ משפטי. פנו אלינו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ללא תשלום.

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400