נוטריון המדריך המקצועי 

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

נוטריון המדריך המקצועי

עורכי דין, וותיקים ככל שיהיו, זקוקים לספרות מקצועית, במסגרת עבודתם, על מנת להתעדכן בשינויים שבחוק ובפסיקה, לגבי כל סוגיה משפטית.
הדבר נכון גם לעורך הדין, בתפקידו כנוטריון. השימוש במדריכים מקצועיים, הוא הכרחי לשמירה על רמה מקצועית גבוהה והקפדה על ביצוע נכון של הסמכות הנוטריונית.

מחירן נוטריון 2020 – אישור נכונות של תרגום:

עד 100 מילים ראשונות 211 ש”ח

לכל 100 מילים נוספת או חלק מהן עד 1000 מילים 167 ש”ח

העתק נוסף לאותו תרגום  66 ש”ח

המחירים לא כוללים מע”מ

ניתן לשלוח את המסמכים במייל

תפקידו של הנוטריון

בתפקידו, כפוף נוטריון להנחיות ברורות באשר למתן אישור נוטריוני. אלו מופיעות בחוק הנוטריונים ובתקנותיו. עם זאת, במסגרת העבודה השוטפת, יכולות להתעורר שאלות רבות והתשובות מצויות במדריכים המקצועיים:

  1. פרשנות החקיקה : מטבע הדברים, לשון החוק אינה תמיד מכסה את כל המקרים ולכן, כאשר עולה שאלה לגבי פרשנות סעיף בחוק, או תקנה, ניתן לפתור את ההתלבטות, בעזרת המדריך המקצועי.

לגבי כל סעיף, ישנו הסבר לגבי הפרשנות, אשר נתמך בפסקי דין. כך יכול נוטריון להיות סמוך ובטוח כי הוא פועל נכונה.

  1. שאלות של אתיקה : נוטריון כפוף לכללי האתיקה שבחוק הנוטריונים והפרתם, משמעותה, עבירת משמעת. היכן שעולה ספק לגבי ההתנהגות המתאימה, יש לחפש את התשובה הנכונה לסוגיה, במדריך.

לרשות הנוטריון, עומדת גם ועדת הנוטריונים, אשר יכולה לייעץ בסוגיות מקצועיות שונות, לרבות שאלות של אתיקה.

  1. קבלת הרישיון : נוטריונים הם עורכי דין, אשר בקשתם לקבלת רישיון, התקבלה על ידי ועדת הרישיונות. אלו עמדו בתנאי הכשירות שבחוק. אם עורך דין מעוניין לקבל רישיון, אך הוא אינו בטוח האם הוא ממלא אחר כל תנאי הכשירות, יכול הוא לעיין במדריך ולקבל מידע מקיף יותר לעניין זה.

הנחיות ועדת הנוטריונים

לצד ההשתלמות בה משתתפים הנוטריונים ולצד השימוש במדריכים מקצועיים, כפוף עורך דין נוטריון גם להנחיות ועדת הנוטריונים, של לשכת עורכי הדין.

מעת לעת, מפרסמת הועדה, דגשים לעבודה הנוטריונית, אשר מסייעים לנוטריון, לבצע את שירותי הנוטריון, בצורה מקצועית יותר ונאמנה יותר לחוק.

לעיתים, מחליטה הועדה על הנחיה מקצועית, בעקבות מסקנות שהסיקה, לאחר ביקורת נוטריונים ולעיתים, מתוך הבנה כי סוגיה מסוימת, איננה ברורה לציבור הנוטריונים כולו.

אמת היא כי עורך דין נוטריון חייב למלא אחר ההנחיות של הועדה, אך ללא קשר לחובה זו, הנחיות הועדה, שומרות על כבוד המקצוע ומשפרות את מיומנותו של הנוטריון ואת איכות השירות שהוא נותן לציבור.

נוטריונים בישראל, מקבלים הכשרה מקצועית ממוקדמת ומקיפה, במסגרת ההשתלמות בה הם מחויבים להשתתף, טרם קבלת הרישיון. לאחר מכן, עומדים לרשותם מדריכים מקצועיים, הרצאות שונות וכמובן, הנחיות ועדת הנוטריונים של לשכת עורכי הדין.

שירותי נוטריון – חותמת אפוסטיל

אחד מהשירותים אותם מעניק עורך דין נוטרין הוא אישור אפוסטיל. אפוסטיל הינו מונח בצרפתית ומשמעותו אישור מקוריותו ותוקפו של מסמך שניתן ע”י מדינה זרה, וכן אישור המאמת כי הנוטריון אשר חתם על המסמך הינו עורך דין נוטריון מוסמך על פי דיני המדינה שהנפיקה את האפוסטיל וזו אכן חתימתו. כאשר אדם נדרש להציג תעודה ציבורית ממדינה אחת במדינה אחרת, הליך אימות אפוסטיל מסייע לו בקיצור שרשרת אימותים להם הוא נדרש.

המדינות בהן אישור אפוסטיל תקף הן מדינות אשר חתמו על אמנת האג. מדינת ישראל חתמה על האמנה בשנת 1977 ואף חוקקה תקנות ליישומה. לפי התקנות מי שמוסמך להמציא לדורש אישור אפוסטיל הם משרד החוץ, רשם בית משפט שלום או עובד מדינה שהוסמך לכך.

מומלץ לפנות לעורך דין נוטריון לשם הגשת בקשה לאישור אפוסטיל

מיהו נוטריון?

נוטריון למעשה הוא עורך דיו שהוסמך לשמש גם כ נוטריון, רבים חושבים כי כל עורך דיו יכול לספק אישור נוטריוני, אך למעשה רק נוטריון מוסך יכול לספק אישור שכזה. לכן אם אתן זקוקים לאישור או תרגום נוטריוני וודא כי אתם פונים לנוטריון מוסמך ולא לעורך דין שאין לו הסמכה לכך.

איזה שירותים מספקים נוטריונים?

נוטריון מספק מגוון רחב של שירותים:
תרגום נוטריוני- אישור על אמינותו התרגום של מסמכים שונים. מוסדות שונים בארץ ובחו”ל יתכן וידרשו אישור תרגום נוטריון על מגוון רחב של מסמכים כגון: תעודות לימודים, תעודת נישואים, חוזים ועוד. חשוב לומר כי האישור אינו על תוכן המסמך אלא רק על אמינות התרגום.

אישור נוטריוני לייפוי כוח- לא כל ייפוי הכוח דורשים אישור נוטריוני אך לדוגמא עסקה הקשורה לקרקעות כן דורשת אישור שכזה.
אישור נוטריוני להסכמי ממון- מטרתו של נוטריון המאשר הסכמי ממון הינה לוודא כי החותמים על ההסכם אכן האנשים שהם טועניםש הן ושנית שהם חותמים על ההסכם מרצון ולא מכפיה.
אישורי חיים- אישור נוטריוני שכזה בעצם מאשר שאדם פלוני הוא מי שהוא טוען שהוא. אישור כזה למעשה מנסה להגן על בני אדם מפני מצבים של גניבת זהות. ללא אישור נוטריוני יכול באופן תיאורטי אדם להתחזות לאדם אחר ולחתום בשמו על מגוון של מסמכים כגון צוואותף מסמכי העברת בעלות או ייפוי כוח בניגוד לרצונו של האדם שהוא “גונב את זהותו”.

כיצד הופכים לנוטריון?

כאמור על מנת להיות נוטריון על אדם להיות מוסמך כעורך דין, להיות אזרח של מדינת ישראל, לעסוק בתחום לפחות עשר שנים ולהיות נקי מעבירות פליליות. הסמכה כנוטריון משמעה קבלת סמכות ואחריות רבה ולכן היא לא ניתנת בקלות אלא על ידי ועדה ולאחר בחינה של דרישות מסויימות

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400