נוטריון מה זה?

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

נוטריון מה זה?

נוטריון הוא עורך-דין אשר לו ותק של לפחות עשר שנים במקצוע. נוטריונים מוסמכים על-ידי מחלקה המיועדת לכך במשרד המשפטים. תפקידיו וסמכויותיו של הנוטריון מוסדרות בחוק העוסק בנושא ונקרא חוק הנוטריונים. הנוטריון מוסמך לאישור ואימות מסמכים משפטיים מסוגים שונים, אישור כי אדם חתם מרצונו החופשי, אישור מקוריות מסמך וזהות החותם, אישור נכונות תרגום ועוד. מסמך אשר חתום עליו נוטריון הינו קביל כראיה בבית משפט.

סמכויות הנוטריון

סמכויותיו של הנוטריון המפורטות בחוק הן: לאמת חתימה על מסמך, לאשר שהחתום על מסמך, בשם זולתו, היה מוסמך לכך, לאשר את נכונותו של העתק מסמך, לאשר נכונותו של תרגום של מסמך, לקבל ולאשר תצהיר והצהרה אחרת, לאשר שאדם פלוני חי, לאשר נכונותה של רשימת מצאי, לערוך העדה של מסמך סחיר, לערוך מסמך או לעשות בו פעולה אחרת כשהעריכה או עשיית הפעולה בידי נוטריון דרושה או מותרת על פי דין, לרבות של מדינת חוץ, או על פי מסמך אחר, להשתמש בסמכות של נוטריון ציבורי על פי דין אחר, לאמת הסכם ממון בין בני זוג שנכרת לפני הנישואין.

חותמת נוטריון

על מסמך נוטריוני מוטבעת חותמת הנוטריון. זוהי חותמת לחץ עליה מוטבעים, בשלוש שפות, שמו של הנוטריון וכן המילה “נוטריון” עצמה. שתי השפות הראשונות הנן אנגלית ועברית והשפה השלישית היא ערבית או צרפתית. במידה ומדובר במספר מסמכים או מסמך שאורכו יותר מדף אחד כורכים את הדפים ביחד באמצעות סרט אדום.

אישור על נכונות תרגום

אישור על נכונות תרגום הינו אחד האישורים הניתנים על-ידי נוטריונים. ישנן שתי אפשרויות בהן ניתן האישור. אישור נוטריוני על נכונותו של התרגום במידה והנוטריון בקיא בשתי השפות בעצמו. אישור על כך שהמתורגמן חתם בפניו שהתרגום נכון במקרה ואינו בקיא בשתי השפות. בזכות שיתוף פעולה בין עו”ד רם אפרתי לנוטריונים נוספים, אנו מציעים תרגום למבחר רב של שפות.

מציאת נוטריון

הדבר הראשון שאתם צריכים לשים לב אליו, הינה העובדה כי לא כל עורך דין יכול לשמש כנוטריון. רק עורך דין בעל הסמכה מטעם משרד המשפטים כנוטריון יכול לספק שירותים נוטריונים, ולצורך כך, יהיה עליו להוכיח כי הוא בעל עבר נקי לחלוטין, בעל ניסיון של לפחות עשר שנות עריכת דין בפועל וכן עבר השתלמות נוטריונית כנדרש. לכן, בבואכם למצוא נוטריון  יהיה עליכם לשים לב כי יש לנוטריון רישיון נוטריוני בתוקף מטעם מדינת ישראל, וזוהי הנקודה החשובה ביותר שעליכם לבדוק.

ניסיון ופרקטיקה מקצועית

הדבר השני אליו מומלץ להתייחס הינו תחום ההתמחות של הנוטריון וכי יש לו את הוותק ואת הניסיון הנדרש לסייע לכם. אל תתביישו לשאול אודות הניסיון המקצועי של הנוטריון, בכדי שלא תבזבזו את זמנכם לריק. מוטב לדעת מראש את תחום הפעילות וההתמחות של הנוטריון.

עלות נוטריון

שכרו של הנוטריון הינו שכר אשר קבוע בחוק, ועל כן, כדאי לכם לבדוק כי אתם משלמים בדיוק בעבור השירות הנוטריוני המגיע לכם. מוטב שלא להוציא כספים שאינם מחוייבים בהם ובוודאי שלא לשלם כפול על שכר שקבוע מבעוד מועד. כמו בכל תחום תמיד יהיו כאלו אשר ירצו לדרוש מעבר למגיע להם, ולכן, כדאי מאוד לבדוק את העלויות לפני שאתם שוכרים את שירותיו של הנוטריון .

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400