עורך דין אזרחי

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

סדר דין אזרחי (בקיצור: סד”א) הנו מערכת של הוראות דין, המסדירות את ניהולה של תביעה אזרחית, בבית המשפט. מנגד, ישנו את סדר הדין הפלילי, אשר עוסק בניהול של תביעה פלילית בבית המשפט משרדנו משרד עורכי די ונוטריון אירנה פיין יכול לעזור לכם.

מקורותיו של סדר הדין האזרחי במדינת ישראל

במדינת ישראל, ישנם שני חיקוקים עיקריים, אשר עוסקים בסדר הדין האזרחי. החיקוק הראשון הוא תקנות סדר הדין האזרחי, התשמ”ד-1984, אשר עוסק במגוון רחב של נושאים בסדר דין אזרחי. החיקוק העיקרי הנוסף הוא חוק בתי המשפט (נוסח משולב) התשמ”ד-1984, אשר עוסק בשאלת הסמכות של בתי המשפט. בהמשך נוסיף על סמכויות בית המשפט.

מטרות הפרוצדורה האזרחית

הכללים המנויים בסדר דין האזרחי, נועדו להביא להשגתן של מספר תכליות: נגישות של כל אדם למערכת המשפט, בהירות בחוקי המשחק של ההליך הדיוני, מהירות הדיון והשגת צדק.

תקנות סדר הדין האזרחי מתחלקות ל-3 ספירות: ספירה מערכתית הנוגעת לתפקידי השופט ובית המשפט, ספירה מקצועית הנוגעת להנחיית עורך הדין והצדדים להליך והספירה הדיונית, אשר נוגעת לאופן ההתדיינות.

הסוגיות העיקריות בסדר דין אזרחי

זהות בעלי הדין בהליך המשפטי – אחת מהסוגיות המרכזיות של סדר הדין האזרחי. בכל הליך יש לציין מיהו התובע ומיהו הנתבע, בנוסף יש לציין אם ישנם מספר תובעים או מספר נתבעים. האם אחד מהצדדים או פסול דין משום היותו קטין, חולה נפש או כל סיבה אחרת. תפקיד השופט הוא לאשר את תחילת ההליך המשפטי לאחר שנבדקים בעלי הדין להליך המשפטי.

סמכות בתי המשפט בהליך המשפטי – עניין הסמכות מתחלק ל-3: סמכות מקומית – מקום הגשת התביעה, סמכות עניינית – איזה בית משפט רשאי לדון בתביעה (בית המשפט השלום או המחוזי, בית משפט לדיני עבודה או בית משפט למשפחה) וסמכות בינלאומית – האם יש להגיש את התביעה בפורום הישראלי או הפורם הבינלאומי.

סוגי תובענות במשפט האזרחי – סדר הדין האזרחי מגדיר מספר תובענות שניתן להשתמש בהן בהגשת תביעה. לכל סוג תובענה יש את המאפיינים הייחודיים לה: תביעה בסדר דין רגיל, תביעה בסדר דין מקוצר, תביעה בסדר דין מהיר, תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות והמרצת פתיחה.

הליך קדם המשפט – בסדר דין אזרחי ניתן לבקש אישור מבית המשפט לגילוי ועיון של מסמכים של הצד השני. זה נעשה על מנת ליצור וודאות אצל הצדדים, שלא יהיו מופתעים על ידי הצד השני במהלך ההליך המשפטי.

כתבים שונים של בית הדין – בתקנות סדר הדין האזרחי, מוגדר איך לנהל הליך משפט. בראש ובראשונה יש להגיש כתב תביעה מצד התובע, שנית הנתבע מגיש כתב הגנה ולבסוף יש כתב תשובה של התובע כלפי כתב ההגנה של הנתבע. בתקנות מוגדר איך יש לרשום את כתבי בית הדין שהוזכרו מעלה.

הליך הערעור – ברוב המקרים, אחד הצדדים להליך, נוהג להגיש ערעור על החלטת בית המשפט. בחקיקה מוגדר מי יכול להגיש ערעור בזכות ומי יכול להגיש ערעור ברשות. בנוסף, איזה בית משפט רשאי לדון כערכאת ערעור.

כפי שנכתב לעיל, המשפט האזרחי פועל לפי פרוצדורות המנויות בסדר הדין האזרחי. עורכי דין רבים בוחרים לעסוק במשפט האזרחי ולהתמחות בו. סדר הדין האזרחי דורש מיומנות רבה מצד עורך הדין, על מנת להצליח ולנצח בהליך המשפטי. תקנות סדר הדין האזרחי מכילות מספר רב של כללים שיש לפעול לפיהם, למשל כמו הזמן שניתן להגיב לכתב תביעה, הזמן שיש להגיש ערעור ממתן פסק הדין ומי רשאי להצטרף לתביעה כתובע נוסף או כנתבע נוסף. בפינת המאמרים של האתר, תוכלו למצוא מידע נוסף הנוגע לסדר הדין האזרחי כמו מתן סעדים זמניים, תובענות ייצוגיות, איחוד תביעות, פיצול תביעות ועוד נושאים רבים הקשורים למשפט האזרחי.

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400