מהם הסכמי גירושין ומתי הם נחוצים?

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

הסכמי גירושין

כאשר אנשים מחליטים להתגרש הם לוקחים בחשבון שהדרך עלולה להיות ארוכה ורצופה מאבקים רבים, זאת בעיקר כאשר מדובר בגירושין בהם צד אחד מעוניין להתגרש יותר מהצד השני, ולצערנו מדובר על מרבית מקרי הגירושין.
ישנה אפשרות אחת להתגרש בצורה נעימה וקלה יותר והיא באמצעות הסכמי גירושין. בהסכם זה שני הצדדים מסדירים את המחלוקות שיש בניהם בכל מה שנוגע לרכוש, מזונות והסדרי ראייה. מדובר על הסכמות שמקובלות על שני הצדדים תוך שהם מתייעצים עם עורכי דין ומטרת הסכמי גירושין אלו היא לפתור סכסוכים במשפחה בדרך של הסכמה תוך הימנעות מהסלמת הסכסוך.
ניתן לומר כי הסכמי גירושין רצויים בכל מצב שהוא שכן הם מהווים את הדרך המהירה, הפשוטה והנעימה ביותר לסיום הנישואין.

הסכם ממון 

צרו איתנו קשר למידע נוסף

כיצד הסכמי גירושין באים לתוקף בפועל ומה חשוב לדעת עליהם?

אחרי ששני הצדדים יגיעו להסכם גירושין בעזרת עורכי הדיון או הנוטריון שלהם  הם יתייצבו מול בית המשפט לענייני משפחה או בית דין הרבני כדי לקבל אישור ולתת תוקף מחייב של פסק דין להסכם גירושין שערכו. זאת אומרת שהסכם גירושין עליו חתמו יהיה בתוקף כמו כל פסק דין אותו היו מקבלים במסגרת הליך גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.
בית המשפט יבחן האם שני הצדדים מבינים את תוכן ההסכם, את משמעותו ואף את השלכותיו של הסכם גירושין וכי הוא נעשה מרצונם החופשי ובעת חתימתו וכתיבתו לא הופעל על אף אחד מהצדדים לחץ כל שהוא.

בעניינים כגון משמורת, הסדרי ראיה ומזונות ילדים, העיקרון אשר מנחה את בית המשפט הוא עיקרון טובת הילד ולכן כל הסכמה בין ההורים שנכתבה בהסכם גירושין לא תאושר אם אינה מתיישבת עם עיקרון זה וניתן לומר כי בשלב זה בית המשפט לוקח לידיו את האחריות על הקטין ואת הדאגה לזכויותיו. חשוב לציין שילדים קטינים אינם כפופים או מחויבים בהסכם גירושין, על כן סוגיות אשר קשורות במזונות ילדים או במשמורת ילדים ניתנות לעתירה ולדיון מחודש ובנושא זה הסכם גירושין אינו “המילה האחרונה”.

האם ניתן לבטל הסכמי גירושין?

ניתן לבטל הסכמי גירושין בשני מקרים. במקרה אחד יכולים הצדדים להסכים כי יש לבטל את הסכם הגירושין ואז עליהם להגיש לבית המשפט בקשה לביטול או תיקון הסכם גירושין. חשוב לציין שללא אישור בית המשפט לא יהיה תוקף לביטול הסכמי גירושין.
במקרה השני בו מעוניין רק צד אחד בביטול הסכם גירושין, עליו להוכיח כי יש לו עילה לביטול הסכם גירושין שכבר נחתם. עילות לביטול הן של טעות, הטעייה, עושק, תרמית או הפרת ההסכם.

מה חשוב לדעת על הסכמי גירושין?

הסכמי גירושין יכולים להסדיר את כל המחלוקות שיש בין שני בני זוג ולמנוע מהם להגיע לכותלי בית המשפט ולריב. גם אם שני הצדדים לא מסתדרים האחד עם השנייה, רצוי שישקלו לערוך הסכם גירושין וזאת כדי להקל על עצמם, לחסוך כסף, מאמץ, זמן וכמובן המון מפח נפש. גם במידה ושני הצדדים החליטו על שלום בית הסכם גירושין נשאר מחייב ואז במידה ויחליטו להתגרש הוא ממשיך להיות תקף. לכן ההמלצה היא לחתום על הסכם ממון המסדיר את עניין חלוקת הרכוש עוד לפני החתונה.

 

במקרים מסויימים  לאחר מתן פסק הדין דמי המזונות לא מועברים בזמנים במקרים כאלה יש מה לעשות!

אי תשלום מזונות

אי תשלום מזונות – אתם זכאים לקבל את הכסף שלכם ! דמי מזונות שנקבעו בהסכם גירושין הם חובה המוטלת על האב (במרבית המקרים) במטרה להבטיח את תמיכתו הכלכלית בילדיו עד שיגיעו לגיל בגרות. דמי מזונות שנקבעו בהסכם גירושין, או עודכנו לאחר מכן בפסיקה של בית משפט, נחשבים הוראה חלוטה כשטר חוב, ולפיכך אי תשלום מזונות מהווה עילה לנקיטת צעדים כנגד מי שמתחמק מתשלום.

אי תשלום מזונות – פניה אל הביטוח הלאומי

כאשר נוצר מצב אי תשלום מזונות על ידי האב, יכולה האישה לפנות אל הביטוח הלאומי. הפניה אל ביטוח לאומי אפשרית למי שמשכורתה נמוכה מהמשכורת הקבועה בתקנות הביטוח הלאומי לקבלת מזונות וכן מי שאינה גרה עם הגרוש שלה באותו בית. זאת ועוד – הפניה אל הביטוח הלאומי במקרה אי תשלום מזונות אפשרית רק עבור בעל החוב עצמו.
פניה אל הביטוח הלאומי במקרה אי תשלום מזונות תאפשר בראש ובראשונה לאישה לקבל את דמי המזונות הנדרשים לה ולילדיה על מנת להתקיים. הביטוח הלאומי ישווה בין סכום המזונות שפסק לאישה בית המשפט, ובין סכום המזונות לו היא זכאית על פי תקנותיו של הביטוח הלאומי, וישלם את הסכום הנמוך מבין השניים. בנוסף, יפנה הביטוח הלאומי אל אחראי ההוצאה לפועל, על מנת לגבות את הסכום החסר, אותו יעביר לאישה או לילדיה.

אי תשלום מזונות – פניה אל ההוצאה לפועל

היות ומזונות דינם כדין שטר חלוט, הרי שמקרה אי תשלום מזונות זהה למתן שיק ללא כיסוי המאפשר לבעליו (האישה) לפנות אל ההוצאה לפועל במטרה לפתוח תיק חייב כנגד האב. לרשות ההוצאה לפועל עומדים שורה של צעדים, המאפשרים לפעול כנגד החייב – ראשית, משלוח מכתב אזהרה אליו אודות אי תשלום מזונות, ובהמשך – עיקול משכורתו, עיקול נכסיו, עיקול חשבונות בנק, כינוס נכסים, הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד. בהמשך, אם ימשיך החייב בסירובו יוחמרו הצעדים הננקטים נגדו עד כדי פקודת מעצר. משך המאסר המותר במקרי אי תשלום מזונות יכול להמשך עד שלושה חודשים.

מצידו של החייב, בעת קבלת מכתב אזהרה מההוצאה לפועל, עומדים לרשותו 21 ימים על מנת לבצע אחד מהצעדים הבאים – לטעון טענת “פרעתי”, במסגרתה יוכיח כי אכן עמד בתשלומים ושילם את דמי המזונות במלואם, להגיש בקשת סעד ולהצהיר כי אינו יכול לעמוד בתשלומי המזונות, או פשוט – לשלם.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400