גירושין והתרת נישואין

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

אנשים שמחלטים לנהל את תהליך הגירושין ברבנות, יכולים להגיש תביעה לבית הדין הרבני באזור מגוריהם. לדוגמה, תושבי תל-אביב, שרוצים להגיש תביעת גירושין ברבנות, יגישו את התביעה ברבנות תל-אביב גירושין בלבד. זוג שאחד מהם לא יהודי יוכל להתגרש בבית משפט ע”י עורך דיו או נוטריון

הסכם ממון

נחתם ע”י נוטריון עו”ד

צרו איתנו קשר להצעת מחיר

הייעוץ ללא תשלום

פתיחת תיק ברבנות

הסברה הרווחת היא, שלגברים כדאי לפתוח תיק ברבנות, כי הפסיקה שם תהיה לטובתם, ואילו לנשים כדאי לפתוח תיק בבית המשפט לענייני משפחה. האמת היא, שכל מקרה לגופו. גם עורך הדין ימליץ על הערכאה העדיפה לתובע, רק לאחר שלמד היטב את נסיבות המקרה. בכל מקרה, גם זוגות שהגיעו להסכם גירושין, או כאלה שמנהלים את תהליך הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה, נדרשים לפתיחת תיק ברבנות לצורך הסדרת הגט. פתיחת תיק ברבנות ומתן גט מחייבת גם זוגות, שנישאו בנישואין אזרחיים, בתנאי שאחד מהם או שניהם יהודים.

 

עורך דין גירושין

עם קבלת ההחלטה להתגרש, מומלץ לפנות לעורך דין גירושין לצורך ייעוץ ראשוני, הבנת הזכויות והחובות של כל אחד מבני הזוג, בירור של המקרה והמלצה מקצועית להמשך התהליך. הסכם הגירושין, או פסק הדין, במיוחד במקרים בהם יש ילדים קטנים, יכתיבו את חיי בני הזוג מרגע הגירושין ולמשך שנים ארוכות. לכן, חשוב שתהליך הגירושין יוביל להסכם, או פסק דין במקרה של פנייה לערכאות, שיתאים לבני הזוג למשך חייהם מיום הגירושין והלאה.

 

גירושין אזרחיים

כיום נשיא בית המשפט לענייני משפחה הוא שמחליט כיצד להתיר נישואין וכיצד יתבצעו גירושים אזרחיים, כאשר בני זוג מבקשים זאת ממנו, לאחר שקיבל אישור לכך מבית הדין הדתי. לאחר שבני הזוג הגישו בקשה לגירושים אזרחיים, נשיא בית המשפט לענייני משפחה פונה לבתי הדין של הדת אליה שייכים בני הזוג, כדי לקבל את אישורם לביצוע הגירושין. פרק הזמן, שבו דן בית הדין הדתי עשוי להימשך זמן רב, כיוון שהוא בודק, אם על-פי ההלכה שלו לבני הזוג יש עילה מוצדקת לגירושין. רק לאחר מכן יעניק את האישור.

בני זוג חסרי דת, או כאלה שדתם אינה מוכרת בישראל, ייהנו מתהליך גירושין פשוט ומהיר, בתנאי שברשותם כל האישורים הדרושים: תעודת נישואין, הסכם גירושין והשתייכות דתית.

כדי להקל על התהליך מומלץ להציג הסכם ממון

 

תהליך גירושין ברבנות

במידה ובידי בני הזוג הסכם גירושין בעל תוקף של פסק דין, או פסק דין עליהם לפתוח תיק ברבנות, לשם השלמת תהליך הגירושין. לצורך זה עליהם להביא לבית הדין הרבני את ההסכם או פסק הדין, שתי תמונות של כל אחד מהם, תעודת נישואין ולשלם את אגרת פתיחת התיק. לאחר מכן יוזמנו לדיון בו יינתן תאריך לסידור גט. לאחר סידור הגט, הגירושין ייצאו לפועל. כאשר תהליך הגירושין כולל בתוכו תביעת גירושין שמוגשת בבית הדין הרבני, על התובעים להוכיח שיש עילה הלכתית לבקשת הגט (בגידה, חוסר רצון לקיים יחסי אישות, התעמרות של בן זוג אחד באחר, חוסר רצון של הגבר לפרנס את האישה וכו’). הדיינים בבית הדין הרבני יאשרו את הגירושין רק לאחר שהשתכנעו, שאין סיכוי לשלום בית בין בני הזוג. הפסיקה תהא בעיקר על-פי עקרונות הלכתיים.

 

הגט

סידור הגט הוא טקס מסורתי, שבסיומו מכריזים על האישה כ”מותרת לכל אדם”, אך אסור לה להינשא לגבר אחר במשך 3 חודשים. סידור הגט מותנה בנוכחותם של שני עדים, אחד מצד הגבר ואחד מצד האשה, שמכירים את בני הזוג ומאשרים זאת בפני הדיינים.

מרגע מתן הגט סיימו בני הזוג את קשר הנישואין, אך במקרה שיש להם ילדים משותפים, הם יישארו לנצח כמשפחה גרעינית. השאלה היא אם המשפחה תיהרס, או תהפוך להיות משפחה שמתפקדת היטב בשני בתים. לכן, ההמלצה לכל אחד מבני הזוג, לגשת לתהליך הגירושין ממקום הוגן, לממש את הזכויות והחובות תוך התחשבות בצד השני, ולזכור שמדובר בקשר נישואין שמרגע שהוא מותר, מתחיל פרק חדש.

.
מהם הסכמי גירושין ומתי הם נחוצים?

כאשר אנשים מחליטים להתגרש הם לוקחים בחשבון שהדרך עלולה להיות ארוכה ורצופה מאבקים רבים, זאת בעיקר כאשר מדובר בגירושין בהם צד אחד מעוניין להתגרש יותר מהצד השני, ולצערנו מדובר על מרבית מקרי הגירושין.

ישנה אפשרות אחת להתגרש בצורה נעימה וקלה יותר והיא באמצעות הסכמי גירושין. בהסכם זה שני הצדדים מסדירים את המחלוקות שיש בניהם בכל מה שנוגע לרכוש, מזונות והסדרי ראייה. מדובר על הסכמות שמקובלות על שני הצדדים תוך שהם מתייעצים עם עורכי דין ומטרת הסכמי גירושין אלו היא לפתור סכסוכים במשפחה בדרך של הסכמה תוך הימנעות מהסלמת הסכסוך.
ניתן לומר כי הסכמי גירושין רצויים בכל מצב שהוא שכן הם מהווים את הדרך המהירה, הפשוטה והנעימה ביותר לסיום הנישואין.

כיצד הסכמי גירושין באים לתוקף בפועל ומה חשוב לדעת עליהם?
אחרי ששני הצדדים יגיעו להסכם גירושין הם יתייצבו מול בית המשפט לענייני משפחה או בית דין הרבני כדי לקבל אישור אחרי ששני הצדדים יגיעו להסכם גירושין הם יתייצבו מול בית המשפט לענייני משפחה או בית דין הרבני כדי לקבל אישור ולתת תוקף מחייב של פסק דין להסכם גירושין שערכו. זאת אומרת שהסכם גירושין עליו חתמו יהיה בתוקף כמו כל פסק דין אותו היו מקבלים במסגרת הליך גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.
בית המשפט יבחן האם שני הצדדים מבינים את תוכן ההסכם, את משמעותו ואף את השלכותיו של הסכם גירושין וכי הוא נעשה מרצונם החופשי ובעת חתימתו וכתיבתו לא הופעל על אף אחד מהצדדים לחץ כל שהוא.

בעניינים כגון משמורת, הסדרי ראיה ומזונות ילדים, העיקרון אשר מנחה את בית המשפט הוא עיקרון טובת הילד ולכן כל הסכמה בין ההורים שנכתבה בהסכם גירושין לא תאושר אם אינה מתיישבת עם עיקרון זה וניתן לומר כי בשלב זה בית המשפט לוקח לידיו את האחריות על הקטין ואת הדאגה לזכויותיו. חשוב לציין שילדים קטינים אינם כפופים או מחויבים בהסכם גירושין, על כן סוגיות אשר קשורות במזונות ילדים או במשמורת ילדים ניתנות לעתירה ולדיון מחודש ובנושא זה הסכם גירושין אינו “המילה האחרונה”.

האם ניתן לבטל הסכמי גירושין?

ניתן לבטל הסכמי גירושין בשני מקרים. במקרה אחד יכולים הצדדים להסכים כי יש לבטל את הסכם הגירושין ואז עליהם להגיש לבית המשפט בקשה לביטול או תיקון הסכם גירושין. חשוב לציין שללא אישור בית המשפט לא יהיה תוקף לביטול הסכמי גירושין.
במקרה השני בו מעוניין רק צד אחד בביטול הסכם גירושין, עליו להוכיח כי יש לו עילה לביטול הסכם גירושין שכבר נחתם. עילות לביטול הן של טעות, הטעייה, עושק, תרמית או הפרת ההסכם.

מה חשוב לדעת על הסכמי גירושין?

הסכמי גירושין יכולים להסדיר את כל המחלוקות שיש בין שני בני זוג ולמנוע מהם להגיע לכותלי בית המשפט ולריב. גם אם שני הצדדים לא מסתדרים האחד עם השנייה, רצוי שישקלו לערוך הסכם גירושין וזאת כדי להקל על עצמם, לחסוך כסף, מאמץ, זמן וכמובן המון מפח נפש. גם במידה ושני הצדדים החליטו על שלום בית הסכם גירושין נשאר מחייב ואז במידה ויחליטו להתגרש הוא ממשיך להיות תקף

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400