צוואה בעת הליכי גירושין?

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS


מדוע כדאי לערוך צוואה בעת הליכי גירושין?

למי שעוד לא יודע, הליך גירושין המנוהל בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני (לפי העניין) יכול להימשך תקופה ארוכה ואף משך שנים.  במהלך תקופה זו ייתכנו אף מקרים בהם בני הזוג החליטו על פרידה ויתרה מכך נשארים פרודים כך שטרם התגרשו.

על פי חוק הירושה מי שזכאי לרשת את המנוח הנו קרוב משפחה ולצורך העניין בן /בת הזוג, ילדיהם וכדומה. הוראת החוק חלה רק במידה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה הקובעת אחרת.

מכאן אנו מבינים שבמקרה שיש צוואה, המנוח יכול להוריש חלק או את כל רכושו למי שהוא מצווה, למי שהוא רוצה גם לכאלו שהנם מחוץ למעגלי המשפחה.

הסכם ממון

נחתם ע”י נוטריון עו”ד

צרו איתנו קשר להצעת מחיר

הייעוץ ללא תשלום

חשוב לדעת, בכל מקרה של הליך גירושין מתחלק הרכוש בין בני הזוג. ישנם מצבים בהם בני הזוג צברו יחד במהלך חייהם המשותפים רכוש, כך שלכל אחד מהם מגיע חלק מסוים בו (בדרך כלל מחצית) ולעיתים ישנם מקרים בהם לכל אחד מהם יש רכוש איתו הגיע מלפני הנישואים ולחילופין קיבל אותו כמתנה או בירושה במהלך היותם נשואים זו לזה. במקרה שכזה יש לבדוק האם היתה כוונה לשתף את הצד האחר ברכוש זה כך, שגם לגביו יהיה זכאי למחצית.

כך או כך, לא ניתן לנשל את בן או בת הזוג מחלקם ברכוש המשותף, אלא רק מהחלק שלכם. לצורך הבנת הדברים ניקח דוגמא. לבני הזוג דירת מגורים משותפת. הדירה רשומה בחלקים שווים על שם שניהם.

לפיכך ובנסיבות אלו, בן או בת הזוג יכול להוריש רק את מה ששייך לו אך לא מעבר לכך. לפיכך הוא אינו יכול לנשל את בן או בת הזוג מרכוש שממילא לא שייך לו. מה שכן יוכל לעשות הוא, להגן באמצעות צוואה על מחצית הזכויות בדירה בדרך של נישול בן או בת הזוג מהורשת הרכוש אליו.

אשר על כן, אם בני זוג נמצאים בהליך גירושין ארוך ומייגע ולפיכך רוצים להגן על החלק שלהם ברכושם המשותף ו/או על הרכוש שלהם במלואו (כפי שהוסבר דלעיל), הרי שרק צוואה תוכל להבטיח הגנה כאמור, שאם לא כן ובהעדרה יחול חוק הירושה הקובע את מנגנון הירושה כך שבת או בן הזוג יירשו אתכם.

ודבר אחרון, אך לא פחות חשוב:

צוואה הנה מסמך משפטי מחייב. יש להקפיד על כללים בכל הקשור לעריכתה שאם לא כן יהיה מי שיטען נגד תקפותה בכוונה להביא לפסלותה. ככל שאכן נפל פגם בעריכתה של הצוואה, יתכן ובית המשפט לענייני משפחה יפסוק לביטולה ובהעדר צוואה קודמת לפניה יחולו הוראות חוק הירושה.

החלטה בדבר פסילת צוואה תביא למצב בו רצון המנוח לא ימומש. כך למשל, אם בן הזוג ביקש לנשל את בת זוגתו והם טרם הספיקו להתגרש כך שהם מבחינת החוק עדיין נשואים זו לזה, אך נפל פגם בצוואה שקיומו הביאו לפסילתה, הרי שבת הזוג תהיה זכאית לרשת את בן זוגה המנוח מכוח חוק הירושה.

מפאת חשיבות זו ועל מנת לקיים אחר רצון המנוח ראוי ונכון לפנות לעורך דין הבקיא בתחום על מנת שיסייע בעריכתה של הצוואה.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400