מהו תפקידו של נוטריון בישראל?

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

נוטריון מילון מונחים

אספנו בשבילכם כאן שאלות נפוצות שלקוחות שואלים את הנוטריון שלנו.

אנחנו מקווים שתמצאו כאן את התשובות המתאימות ביותר בשבילכם

בכל מקרה ולא מצאתם את התשובה נשמח לתת לכם גם תשובות בטלפון

משרדנו מבצע את כל פעולות הנוטריון

צרו איתנו קשר למידע נוסף

אישור העתק מתאים למקור

מדובר בעותק נוטריוני מאושר של מסמך שהינו צילום אותו הנוטריון מאשר כעותק אותנטי של המסמך המקורי. המטרה בכך היא לספק לגורם המבקש את הממך עם הביטחון המלא שהעותק לא זויף או “טופל”.
בבקשה הביאו לפגישה עם הנוטריון את המסמך המקורי ואנו נכין את העותק הנוטריוני עבורכם. במידה ונח לכם יותר לעשות זאת באמצעות דואר או דואר שליחים, אנו יכולים לספק שירות זה, אולם לשם כך צרו עימנו קשר על מנת להיערך בהתאם.

יפוי כח בלתי חוזר

יפוי כח בלתי חוזר, אינו מוגבל בזמן, שכן מעצם הגדרתו תוקפו אינו מוגבל ומייפה הכח אינו רשאי לחזור בו.
יפוי כח בלתי חוזר, ניתן לבטלו בידי בית משפט, אם יש בו פגם. בתי המשפט בארץ פסקו שמסמכים שהוצאו בתרמית, הרי שלא היתה לגביהם הסכמה ולכן הם בטלים ומבוטלים.
בכל הקשור לעסקאות מקרקעין, קיימת חובה לערוך יפוי כח בפני נוטריון. חובה זו נובעת מהעובדה שבדרך כלל מדובר בעסקה בסכום ניכר. יפוי כח כללי מתייחס דרך כלל לכל רכושו של מייפה הכח, ולכן יש לערכו בפני נוטריון.

אישור אפוסטיל

על מנת שמסמך ציבורי, ובין היתר אישור נוטריוני, יהיה תקף במדינה זרה, יש לערוך אישור נוטריוני ערוך כדין ולקבל מספר אישורים שהם:
1. אישור משרד המשפטים המאמת את חתימת הנוטריון.
2. אישור משרד החוץ המאמת את חתימת משרד המשפטים.
3. אישור הקונסוליה של המדינה שהמסמך הנוטריוני מיועד להגיע אליה.
כדי לפשט הליכים אלו נחתמה אמנה בעיר האג בשנת 1961, אמנה בינלאומית הקרויה “אמנה המבטלת את דרישות האימות לתעודות חוץ ציבוריות ” ישראל הצטרפה לאמנה זו ביום 11.11.1977.
באמנה נקבע שבמקום האישורים הנ”ל יטביעו המדינות החתומות על האמנה תעודה שנקראת אפוסטיל וכותרת התעודה צריכה להיות בשפה הצרפתית, כמפורט באמנה.
חוק הנוטריונים בישראל קובע כי נוטריון המאמת חתימה לצורך מסירתו למדינה אחרת, חתימתו תאומת עפ”י בקשת המעוניין בידי רשם בית משפט השלום או עובד מדינה שמונו לכך בידי שר המשפטים. בכך עובדי משרד המשפטים בודקים אם אמנם הנוטריון לא עבר על סמכויותיו בעריכת המסמך הנוטריוני.
אמנת האג המוזכרת לעיל, קבעה כי באמצעות אישור האפוסטיל ניתן לקצר את הליך האימות של המסמכים הנוטריוניים.
כל אדם רשאי לפנות כדי לקבל אפוסטיל APOSTILLE . בישראל תעודה בהתאם לאמנה יכול שתיערך בשפה העברית, ערבית, אנגלית או צרפתית או בשפה של מדינת האמנה המוציאה אפוסטיל.

לפי תיקון לתקנות לביצוע אמנת האג (ביטול אימות מסמכי חוץ ציבוריים), תשל”ז – 1977, החל מיום 18.5.2008, על מנת לקבל אישור אפוסטיל יש לשלם אגרה בסך 34 ש”ח, נכון לחודש דצמבר 2012. סכום זה מתעדכן ביום 1 בינואר בכל שנה.

עריכת צוואה

חלק מתפקידו של הנוטריון הינו בעריכת צוואות. הנוטריון מקבל מהמצווה הוראות לגבי מהות הצוואה לרבות אופן חלוקת רכושו. הנוטריון מסביר למצווה את מהותה של הצוואה ומשמעותה, ההליכים והפרוצדורה ונותן למצווה יעוץ משפטי מלא, תוך כדי מתן זמן לשיקול דעת של המצווה בטרם עריכת הצוואה והחתימה.
הנוטריון יוכל לנסוע ולגשת לביתו של הלקוח או במידה והלקוח מאושפז, גם לבית החולים על מנת לערוך את הצוואה כדין.
בניגוד לעורך-דין, הנוטריון רשאי לקבל מלקוחו הוראות בעל-פה שישמשו כצוואה, גם כאשר לא מדובר בצוואת “שכיב מרע” (היינו חולה הנוטה למות).
עפ”י חוק הירושה, עריכת צוואה בפני נוטריון, דינה כדין עריכת צוואה בפני שופט.
יתרונות עריכת צוואה בפני נוטריון על פני עריכתה בפני שופט:
1. הנוטריון מקבל את הוראות הלקוח המצווה במשרדו, ומסביר למצווה (עורך הצוואה) את חשיבות הצוואה, משמעותה ותוצאותיה כאשר יוציאו אותה לפועל, ואילו בעיות, אם בכלל, עלולות להתעורר. הנוטריון נותן ללקוח יעוץ משפטי. מאידך, זמנו של השופט מוגבל.
2. כאשר הצוואה נערכה בפני שופט והתגלו לאחר מכן בעיות, לא ניתן לחקור את השופט על כך. מצד שני, אם הנוטריון ערך את הצוואה , ניתן לזמן את הנוטריון ולברר עימו מה ארע.
3. אם המצווה מאושפז בבית חולים או לא מרגיש טוב, בדרך כלל אין זמן לשופט לבקר את המצווה על מנת לערוך צוואה. ואילו הנוטריון יכול להגיע לבית החולים או לביתו של המצווה.

חותם הנוטריון

חותם הנוטריון הינו מכשיר המשמש נוטריון לשם אימות מסמכים, באופן שמטביע את צורת החותם על גבי המסמך המאומת.
החותם – מקורו בתקופה הרומית, אז נעשה שימוש בו ע”י כותבנים. הכותבנים, תפקידם היה לערוך, לתעד מסמכים ציבוריים, פרוטוקולים של הליכים רשמיים. תפקיד זה דמה לתפקיד הנוטריון בימינו, שכן, תפקיד הנוטריון כולל תיעוד הצהרות ואימות מסמכים, בין היתר להליכים רשמיים.
צורה זו של אימות מסמכים שרדה במדינות כמו איטליה, דרום צרפת וספרד, אשר שימרו חלק מהדין הרומאי.

עד המאה ה- 12 החותם לא היה כרוך במדבקות או שרוכים, כפי שנהוג היום, אלא היה מוטבע על גבי דף אחד בלבד.
תהליך הטבעת חותם עם שעווה הובא מהשיטה הפשוטה והמעשית של סגירת מכתב ויצירת וודאות לנמען שהמכתב לא נפתח בדרך, וכך נשלחו מכתבים חשובים וחסויים בידי שליחים מאדם אחד לאחר.

במאה ה- 13 באנגליה, נוטריונים מונו ע”י ראש הכנסיה. הרפורמציה (תנועה דתית במזרח אירופה במאה ה- 16) על אף שהביאה לשינויים מרחיקי לכת באותה תקופה, לא הביאה לכל שינוי במעמד הנוטריונים. אלא שבשנת 1533 המלוכה השתלטה על מינוי הנוטריונים.
אנגליה פיתחה שיטת משפט ייחודית משלה, ולנוטריונים היה מעמד משלהם במסגרת שיטה זו. תפקידו של הנוטריון היה גם כותבן, לבלר והוא היה משמש כותבן להשכיר. לנוטריונים היו גילדות והם הקימו חנויות, שם הציעו עבודות כתיבה תמורת שכר. נוטריון יכל לשמש גם כותבן, אולם כותבן מן הישוב לא יכל לשמש כנוטריון.
באנגליה, חקיקה מסודרת הנוגעת לתפקידם ומעמדם של הנוטריונים, החלה רק בשנת 1990, ומאז על מנת לזכות בתואר הנוטריון, המועמדים חייבים לעבור מבחנים בכתב.

מעניין שסמכויות הנוטריון בצרפת הינן נרחבות וכוללות רישום עסקאות מקרקעין, עריכת צוואות ועוד.
מאידך, בארצות הברית, נוטריונים שנקראים PUBLIC NOTARIES מתמנים ע”י המושל או שר החוץ. תפקידם בארה”ב הינו מוגבל יותר וכולל אימות חתימות וקבלת הצהרות בלבד.
מוסד הנוטריון בארץ
בשנת 1913 חוקק המחוקק העותומני בארץ ישראל את חוק הנוטריון הזמני, שקבע, בין היתר, את תעריף השכר שיקבל הנוטריון לכל שירות ושירות. מספר הנוטריונים היה אז מצומצם ביותר.
לאחר כיבוש הארץ בידי הבריטים בשנת 1918, הותקנו תקנות הנוטריון הציבורי ששינו את החוק העותומני. תקנות אלו הטילו את תפקידי הנוטריון על המזכירים הראשיים של בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט השלום.
ביום 17.6.1921 חוקקה ממשלת המנדט לארץ ישראל את פקודת הנוטריונים הציבוריים (מסמכים נוכריים). פקודה זו הסדירה את מעמדו ותפקידו של הנוטריון למסמכים יוצאי חוץ.

עד לחקיקת חוק הנוטריונים, התקיימה בישראל הפרדה בין הנוטריון הציבורי ובין הנוטריון למסמכים יוצאי חוץ. עם התפתחות מקצוע עריכת הדין, סבר המחוקק שאין עוד מקום לחלוקה מלאכותית בין שני התפקידים וניתן להסמיך פרקליט בעל ותק שנמצא ראוי לכך, לתפקיד המשולב. כלומר שנוטריון יעסוק אך ורק בכל ענייני הנוטריון.
לפיכך בחוק הנוטריונים היתה כוונה להרחיב את סמכויות הנוטריון, שיעסוק רק במקצועו זה כדי לשמור על טוהר המידות ועל רמת שירות גבוהה ביותר.
בשנת 1976 חוקק חוק הנוטריונים. חוק זה התיר לנוטריון לעסוק בעריכת דין במקביל להיותו נוטריון.
במדינת ישראל סמכויות הנוטריון הן רחבות ביותר. הנוטריון בארץ הינו בעל תפקיד כשל נוטריון ציבורי ונוטריון למסמכים יוצאי חוץ.
נוטריון מוסמך, בין השאר לאשר נכונות תרגום של מסמכים, להכין יפוי כח בלתי חוזר לפיו אדם שאינו עורך דין יהיה מיופה כוחו של אדם המבצע פעולה במקרקעין, לאמת הסכמי ממון בין בני זוג שנערכו בטרם נישואין, לאמת צוואות כמו שופט ללא צורך בעדים, ולפעול כנוטריון עפ”י חוקים של מדינות אחרות.
לפעולות ולסמכויות אחרות של הנוטריון, ראו פירוט באתר זה.

אישור נכונות רשימת מלאי

הצורך ברשימת מצאי עולה במקרים שונים, כגון לאחר שנשרף בית עסק, ויש צורך לדעת את סוג הסחורה שניזוקה, וכמה סחורה נותרה.
צורך נוסף ברשימת מלאי יכול לעלות כאשר חברת הביטוח דורשת לדעת לגבי הסחורה שנותרה לאחר שארע נזק, או לאחר פריצה וגניבה מדירה או חנות.
יתכן גם במקרה של סכסוך בין שותפים יש צורך לערוך רשימת מצאי.
הנוטריון עורך אישית את הרשימה או שזו נערכת בפניו. חובה על הנוטריון להיות בקיא בנושא של המצאי.
עריכת העדה של מסמך סחיר
ההעדה הינה כתב התראה בשל חילול שטר ואי תשלומו. אישור העדה הנוטריוני הינו ראיה לכך שהשטר חולל.

עריכת מסמכים

החוק מסמיך נוטריון לערוך מסמך או לעשות בו פעולה אחרת כשזו דרושה או מותרת עפ”י הדין, לרבות של מדינת חוץ, או עפ”י מסמך אחר.
על הנוטריון להבין את החוק של מדינת החוץ ואת משמעותו של המסמך. לא מדובר בעריכה טכנית של המסמך, אלא על הנוטריון להבין ולהסביר את ההלכות המשפטיות שנובעות מעריכת מסמך כזה.

הסכם ממון

בנושא אישור ואימות הסכם ממון בין בני זוג, שנכרתו לפני הנישואין, לנוטריון ישנה הסמכות כסמכותו של בית המשפט לענייני משפחה.
נוטריון, כאשר מאמת הסכם ממון שערכו בני הזוג, הוא מוודא כי בני הזוג הגיעו להסכמות מרצונם החופשי, בהסכמה מלאה, וכי הם הבינו את משמעות הסכם הממון ותוצאותיו העתידיות.

נוטריון נותן לבני הזוג ייעוץ ומסביר להם באריכות את משמעויות ההסכם, ורק לאחר שיקול דעת ולאחר שהביעו באופן ברור את גמירות דעתם, הנוטריון מאשר את הסכם הממון.

היתרונות שיש לנוטריון על פני בית המשפט לענייני משפחה הם מגוונים:
1. נוטריון מייעץ לצדדים לגבי תוכנו ומשמעותו של הסכם הממון, בניגוד לביהמ”ש.
2. נוטריון מאפשר לבני הזוג לשקול את ההחלטות, ההסכמות, לשנותם ללא מגבלת זמן וללא לחץ, ובאוירה רגועה במשרדו או בביתם.
3. נוטריון, בהסכמת הצדדים יכול להציע ניסוח שונה של ההסכם ממון, להבדיל מביהמ”ש שמוסמך לאשר או שלא לאשר הסכם המוצג בפניו.
4. המהירות בה נקבעת פגישה בפני נוטריון בה יערך אישור הסכם הממון (דבר הנחוץ לעיתים לפני טקס הנישואין).
5. חסכון בהליכים בירוקרטיים ותלאות הגשת מסמכים במזכירות בית המשפט.
6. העלות מאד נמוכה – 371 ש”ח בלבד,לא כולל מע”מ עבור אימות ההסכם בפני הנוטריון.

אישורי חיים

נוטריון יכול לאשר שאדם פלוני נמצא בחיים. אישור זה נדרש בדרך כלל עבור מקבלי גימלאות או תשלומי “רנטה” או פיצויים מגרמניה.
אישור נוטריוני לנכונות תרגום
נוטריון מוסמך לאשר נכונותו של תרגום מסמך. לאישור נכונותו של תרגום יש חשיבות רבה כאשר מדובר בתרגום תעודות שונות. הנוטריון בודק את המסמך המקורי ומתרגם את המסמך בצורה אמינה ומדוייקת לשפה שנתבקש. לחילופין, הנוטריון בודק תרגום שנמסר לו כאשר הנוטריון דובר את אותן 2 שפות, כדי לוודא שהמסמך המקורי תואם לחלוטין למסמך המתורגם ותורגם בצורה אמינה, מהימנה ומדויקת ככל הניתן.
רק הנוטריון רשאי למסור אישור כה מהימן בדבר נכונותו של התרגום. ללא האישור הנוטריוני האמור, מוטלת בספק נכונותו של התרגום או אמינותו, ולכן רשויות רבות ומוסדות שונים בישראל ובחו”ל מבקשים אישור תרגום נוטריוני לגבי תעודה או מסמך בשפה זרה.

ניתן לזהות את האישור הנוטריוני על ידי החותמת העגולה של הנוטריון, הטבעת חותמת לחץ על גבי מדבקה אדומה, ובצירוף סרט אדום הקושר את המסמכים יחדיו.

יש לזכור שדין אישור נוטריוני כדין תעודה ציבורית לפי פקודת הראיות, ויש לו תוקף במדינות אחרות כמו המקור.

יפוי כח

החוק קובע כי יפוי כח כללי ויפוי כח לביצוע עסקאות במקרקעין שטעונות רישום במרשם המקרקעין, לא יהיו בני תוקף אלא אם ערך אותם נוטריון או אימת את החתימות שעליהם.
מה הוא “יפוי כח כללי”?
יפוי כח כללי מתייחס בדרך כלל לכל רכושו של מייפה הכח. לכן, ובשל המשמעות העמוקה וההשלכות העשויות לנבוע מפעולה כזו, קבע המחוקק כי יש לערכו בפני נוטריון.
הוראה זו אינה חלה על יפוי כח שניתן לעורך-דין.

אימות חתימה על מסמך

אימות חתימה נדרש בדרך כלל לגבי הסכמים, התחייבויות, יפויי כח ומסמכים אחרים בעלי אופן משפטי וגם לצרכים אחרים.
כאשר נוטריון מתבקש לאמת את חתימתו של העומד בפניו, הנוטריון מברר כראוי את זהותו. אם הלקוח לא מוכר לנוטריון, הנוטריון מזהה אותו לפי תעודת זהות, דרכון או תעודה ציבורית אחרת הנושאת את תצלום המזדהה. נוטריון חייב לזהות כי העומד לפניו זהה לתמונה שמופיעה על גבי התעודה. באם התעודה ישנה מאד או יש לנוטריון ספקות לגבי שייכות התמונה בתעודה לעומד לפניו, הנוטריון יבקש מהלקוח להציג תעודה עם תמונה עדכנית.

ייפוי כוח נוטריוני – ביצוע עסקה במקרקעין

עסקת מכר לקניית דירה או למכירת דירה, מהווה עסקה גורלית ומשמעותית מאוד בעבור רוב אזרחי המדינה וכרוכה לרוב בהשקעה כספית רבה.
כיוון שכך, המחוקק ביקש להגן על מי מהצדדים והחליט כי על ייפוי הכוח להיחתם במעמד נוטריון בלבד, וכי על המוכר ו/או הרוכש לחתום על ייפוי כוח נוטריוני כללי (ייפוי כוח בלתי חוזר) לצורך ביצוע עסקה במקרקעין

עסקת מכר לקניית דירה או למכירת דירה, מהווה עסקה גורלית ומשמעותית מאוד בעבור רוב אזרחי המדינה וכרוכה לרוב בהשקעה כספית רבה. כיוון שכך, המחוקק ביקש להגן על מי מהצדדים והחליט כי על ייפוי הכוח להיחתם במעמד נוטריון בלבד, וכי על המוכר ו/או הרוכש לחתום על ייפוי כוח נוטריוני כללי (ייפוי כוח בלתי חוזר) לצורך ביצוע עסקה במקרקעין – אשר בעזרתו יתאפשר לצד השני לבצע פעולות שונות במקרקעין, במקרים של הפרת ההסכם ע”י מי מהצדדים ו/או לאחר קיום מלוא ההסכם – לצורך העברת הזכויות על שם הרוכש. יש לשים לב ! כי תנאי הכרחי לתקפותו של יפוי כוח הינו אימות חתימתו של מייפה הכוח. אם מיופה הכוח אינו עורך דין, כלומר, במקרה בו ייפוי הכוח הכללי ניתן לקרוב משפחה שאינו עורך דין – יש לבצע אימות חתימה על ידי נוטריון. כוחו של ייפוי כוח נוטריוני כללי, פירושו מתן הרשאה לבא כוח הצד השני לעשות בשם המוכר או הקונה פעולה משפטית כלפי צד שלישי. ייפוי כוח נוטריוני כללי יהיה תקף לעולם (ניתן יהיה לביטול רק בנסיבות מיוחדות) , קרי, גם לאחר מותו של מייפה הכוח, וזאת לעומת ייפוי כוח כללי התקף ל – עד 10 שנים בלבד. הצורך בייפוי כוח נוטריוני כללי יכול להיות במספר מקרים : 1. אדם אשר מייפה את כוחו של אדם אחר לפעול בשמו לצורך ביצוע עסקה במקרקעין או כאשר אדם נוסע לחו”ל לתקופה ארוכה ו/או מתגורר בחו”ל ומסמיך אדם אחר (קרוב משפחה/חבר) לפעול בשמו בארץ לצורך ביצוע פעולות משפטיות (חתימה על הסכם, חתימה על ייפוי כוח בלתי חוזר, חתימה על בקשה לרישום הערת אזהרה וכיו”ב). במקרים כאמור, על אותו אדם להעניק ייפוי כוח נוטריוני בלתי חוזר ו/או קונסולרי שייחתם בחו”ל, ויאומת רק על ידי נציגים דיפלומטיים ונציגים קונסולריים של מדינת ישראל בחו”ל – המוסמכים להשתמש בסמכויות נוטריון. 2. צדדים לעסקת מקרקעין אשר מעוניינים להבטיח את קיום העסקה מייפים את כוחו של באי כוחם (עורך דין) בייפוי כוח נוטריוני ובלתי חוזר, לפיו מיופה הכוח רשאי לפעול בהתאם להוראות ייפוי הכוח לבצע פעולות בנכס לצורך העברת הזכויות לרוכש. 3. רוכשי דירות אשר נוטלים משכנתא מהבנק, מחויבים להמציא לבנק ייפוי כוח נוטריוני אשר מסמיך את באי כוח הבנק לפעול בשמם לצורך ביצוע פעולות הקשורות במשכנתא, כמו: רישומי משכנתא, רישומי הערות אזהרה וכיו”ב.

מה תפקידו של נוטריון בישראל?

תפקידו של הנוטריון כולל בין היתר את היכולת לאמת חתימה על גבי מסמך, לאשר העתקי מסמכים, לאשר שהאנשים אשר חתומים על גבי מסמכים אכן מי שהם טוענים להיות, לאשר ולאמת ייפוי כוח, לאשר נכונות של מסמכים, לאשר שאדם מסוים אכן חי, לערוך העדה של מסחר סחיר, לקחת ולאשר הצהרות, לערוך הסכמי ממון וצוואות, לערוך מסמכים, לאשר תרגומים של מסמכים ממגוון שפות וכדומה.

כיצד הופך עורך דין לנוטריון?

עורך דין בעל וותק של 10 שנים לפחות הנקי מהרשעות יכול עבור השתלמות מיוחדת אשר בסיומה יוכל אותו אדם לבקש רישיון להיות נוטריון מוועדה מיוחדת היושבת במשרד במשפטים ומתכנסת כפעמיים בשנה

כיצד מאמת נוטריון הסכם ממון ?

סעיף 7 (11) לחוק הנוטריונים, קובע את סמכותו של נוטריון, לאמת הסכם ממון אשר נחתם בין בני זוג, טרם נישואין. ללא אישור נוטריון, ההסכם אינו תקף.

מה היא צורתו של המסמך הנוטריוני?

על פי חוק הנוטריונים ייחתם אישור נוטריוני בחותמו של הנוטריון. המדובר בחותמת לחץ עשויה ממתכת, שעליה שם הנוטריון, והכיתוב “נוטריון” בעברית, באנגלית ובערבית, או בצרפתית. אם כלל האישור הנוטריוני מסמכים אחדים, נקשרים הגליונות יחדיו בסרט אדום, המחובר אל תו אדום המוטבע בחותמו של הנוטריון. במדינות שונות צורות שונות למסמכים נוטריוניים.

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400