נוטריון דינים וחוקים

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

נוטריון דינים וחוקים

דינים, חוקים וסדרי דין הנם מנת חלקה של מערכת משפט ספציפית, כמו הדין האנגלי או הדין הישראלי. בישראל ישנם דינים וחוקים רבים, המרכיבים את מערכת המשפט שלה. אדם שאינו נוטריון או עורך דין ואינו בקיא בחוקים ובדינים הרבים שיש בישראל, נמצא בפער משמעותי מאלה הבקיאים באותם חוקים. הדוגמה המשמעותית ביותר שניתן לראות היום היא הדוגמה של דיני העבודה. תחום דיני העבודה הוא תחום גדול ודינמי, אשר משתנה עם השנים וזהו תחום חשוב מאוד לפרטים רבים באוכלוסיה. בדיני העבודה, יש את כל החוקים הקשורים לזכויות העובדים והמעבידים בתחום העובדה בישראל. לדוגמה, ישנם פרטים רבים שאינם יודעים את זכויותיהם ומעסיקים מנצלים זאת, על מנת למזער הפסדים ולהגדיל רווחים. זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות, בנוסף ישנם דינים נוספים כדוגמת דיני חוזים, דיני נזיקין, דיני תאגידים, דין פלילי, דין אזרחי ועוד. לכל מדינה ומדינה יש את מערכת המשפט שלה כפי שנכתב מעלה ולכן החוקים והדינים הם שונים ממדינה למדינה. למשל, חוקים מסוימים החלים בישראל יהיו שונים במהותם מהחוקים החלים באנגליה והחוקים החלים בארה”ב.

המהפכה החוקתית וחוקי היסוד

בישראל התרחשה המהפכה החוקתית בשנת 1992. המהפכה החוקתית היא תהליך שהחל עם חקיקתם של שני חוקי יסוד, העוסקים בזכויותיו של האדם: כבוד האדם וחירותו וחופש העיסוק. לפי דעת השופט אהרן ברק, כאשר כיהן כשופט בבית המשפט העליון ובהמשך כנשיאו, נתן לחוקים הללו מעמד של חוקי על. במעמדם כחוקים במעמד על-חוקי, ניתנה לבית המשפט בישראל, הסמכות להכריז על בטלותם של חוקים, העומדים בסתירה אליהם. עם חקיקת חוקי היסוד והמפכה החוקתית, חל שינוי במעמדן של זכויות האזרח בישראל, ובד בבד עלה כוחו של בית המשפט העליון לעומת הממשלה והכנסת. לדעה זו של הנשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, היו בכירים במערכת המשפט בישראל שחלקו עליה, דוגמת נשיא בית המשפט דאז השופט משה לנדוי, נשיא בית המשפט העליון דאז השופט מאיר שמגר ועוד בכירים רבים.

המשפט בארץ ישראל

לפני הקמת מדינת ישראל, המשפט בארץ ישראל היה מבוסס על המג’לה, קובץ חקיקה עות’מאני. קובץ חקיקה זה היה מבוסס ברובו על המשפט הקונטיננטלי ועל המשפט המוסלמי. מכיוון ששפת המג’לה, השפה הטורקית, לא הייתה מדוברת בארץ ישראל לאחר המנדט הבריטי, שופטים רבים ועורכי דין אימצו לחיקם את המשפט הבריטי, המשפט המקובל האנגלי. לאחר הקמתה של מדינת ישראל, חלו שינויים רבים אשר הפחיתו את השפעתו של המשפט המקובל האנגלי על מערכת המשפט הישראלי. בתי המשפט בישראל החלו באופן עצמאי לפרש חוקים השונים מפירושים השונים מפירושיהם של בתי המשפט האנגליים. כיום ניתן לומר כי ישנה השפעה היסטורית של המשפט המקובל על מערכת המשפט הישראלית. ההשפעה באה לידי ביטוי בעיצובו של החוק הישראלי. המשפט הישראלי מורכב ברובו מחקיקה ישראלית ופירושים של בתי המשפט מהישראליים.

 

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400