עו"ד צבאי

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

עו”ד צבאי הוא עו”ד בעל התמחות מיוחדת להליכים צבאיים ולכל מה שקשור בהתנהלות מול רשויות הצבא. כל מי שנזקק לסיוע בנושא צבאי כלשהי, עליו לפנות דווקא אל עו”ד צבאי שמתמחה בעניין זה. עו”ד ונוטריון אירנה פיין מספקת מגוון שירותים חשובים בתחום דיני הצבא. כך למשל בתיקים של עריקי חו”ל – אזרחי המדינה המחויבים לשירות צבאי, אך שוהים בחו”ל. היא פועלת כדי למנוע מעצרים בשדה התעופה עם הגעתם של אותם אזרחים לארץ, וכן להביא להקלות מבחינת סעיפי אישום, רישום פלילי ועונש.

התמקצעות של עו”ד צבאי

לא כל אדם יכול להיות עו”ד צבאי, גם לא כל עו”ד רגיל מוסמך לכך. יש להשתלם בתחום הספציפי כדי להכיר את חוקי המשפט הצבאי ומה הוא כולל ודורש מפקודיו. התחומים השונים עוסקים למשל בנושא של שימוש לא חוקי בנשק, גניבות שנעשות בגבולות הצבא, אלימות לסוגיה השונים, שימוש בסמים, עריקה לא חוקית מן השרות הצבאי, זכויות וחובות של חיילים וכן הלאה.

תחומי שיפוט של עו”ד צבאי

אנשים רבים בטוחים כי גם עו”ד רגיל יכול לייצג אותם בבית המשפט, והם טועים. כדי להבין היטב את המהלכים הפנימיים של הצבא, יש להשתמש בשרותיו של עו”ד צבאי היודע טוב יותר את הכללים המוגדרים בחוק של הצבא. כדאי לדעת כל מדי שנה ישנם הרבה חיילים העומדים למשפט בבית הדין הצבאי על עבירות צבא שונות. יש באפשרותם לבקש ייצוג על ידי עו”ד צבאי כדי שיוכל לייצג אותם בבית הדין באופן הכי טוב.

יתרון של עו”ד צבאי

רק עו”ד צבאי יכול לעשות את העבודה טוב יותר מכל אדם אחר. הוא מתמצא ויודע מה בסמכות הצבא לעשות מול האדם או החייל הפרטי, וצבר ידע מקצועי במערכת המשפט. הבנה טובה בכל נבכי החוק של הצבא תביא ברוב המקרים יעילות ושיפור לטובת הלקוח. מה גם שעו”ד צבאי יכול להעניק ללקוחותיו שירותים נוספים, כמו:

  • ייצוג של נוטריון
  • שרותי גישור
  • ייצוג בבית המשפט הצבאי
  • הגשת ערעורים

מי צריך עו”ד צבאי?

כל מי שמועמד למשפט בבית דין צבאי בגין עבירה כל שהיא שנעשתה במהלך השירות הצבאי, או שהוא מואשם באחד מן המקרים הללו יכול להעזר בשרותיו של עו”ד צבאי ולהנות מסיכוי טוב לצאת בזכות:

גניבה

אלימות

עבירות עריקות

חוסר התייצבות בזמן לצו גיוס

התנהגות שאינה הולמת מול מפקד צבא

פגיעה ברכוש במהלך שרות צבאי

התפרצות חריגה

עבודה בזמן שכרות, שתיית אלכוהול

שימוש בסמים

אמנם בכל מקרה כזה יכול המועמד גם לבקש ייצוג באמצאות סנגור של הצבא ולא להשתמש בשרות עו”ד צבאי פרטי, אבל היעילות שלו כמובן שונה מאשר עו”ד פרטי שמגיע ממקור חיצוני ולא מעורב בשום גורם פנימי של הצבא. אפשרות של ייצוג ללא עו”ד יכולה גם כן להלקח בחשבון, אבל בהחלט שזו אפשרות ברת סיכונים ואין

עורך דין צבאי

העולם שלנו רודף צדק, כולם מחפשים צדק וכשאר הם לא מקבלים אותו, השמים הם הגבול, צקד חברתי צדק מדיני, צדק בטחוני מילים כאלו ועוד רבות נאמרות לרב על ידי מגגון אזרחי הארץ החל מהפוליטיקאים המדך בעורכי דינים, והמשך בכל אזרח וותיק וצעיר באשר הוא. בית דין הגבוה לצדק, בית דין צבאי לצדש ואם נמשיך למגוון עורכי הדין הקיימים בכלל נקבל רשימה ארוכה: עורך דין פלילי, עורך דין צבאי , עורך דין גירושין, עורך דין תעבורה ועוד’, ולכאורה אם ישנם כל כך הרבה שואפי צדק אז לאן הוא נעלם? במאמר הנוכחי ננסה לענות במקצת על שאלה קשה זו ואף נרחיב בחשיבותו של עורך דין פלילי לבית משפט מסויים לו לדוגמא עורך דין צבאי דווקא בבית משפט צבאי, עורך דין פלילי למשפט פלילי וכד’.

אם תשאלו עורך דין צבאי או כל עורך דין כזה או אחר את השאלה הקשה אשר העלינו כאן במאמר הם יענו לכם שלל תשובות שונות ארוכות ומפולספות, אך התשובה העיקרית הינה פשוטה וכלל לא מורכבת, אנו חיים בעולם השקר! ואין אפשרות להתכחש, גם אם נרצה העינים לשנו מביטות ומשקיפות על העולם דרך משקפים שקריות ממילא אין יותר מה לפעול, אלא אכן להשתמש בשירות של עורך דין צבאי, פלילי וכד’ על מנת כן לנסות להשיג את הצדק ולהוציא את האמת לאור.

ככל שתפנו לעורך דין ממוקד יותר תקבלו את התשובה הטובה ביותר, לא סתם יש בית משפט צבאי בנפרד מבתי המשפט העירוניים, כיוון שבית משפט צבאי מתמצא בכל החוקים ותתי החוקים הקשורים לצבא, על כן כאשר מאן דהוא מקבל הזמנה בגין עבירה צבאית כזו או אחרת עליו לפנות דווקא ל – עורך דין צבאי, ועדיף כמובן עורך דין צבאי מומחה.

וזאת יש לדעת עורך דין צבאי מומחה מכיר את כל החוקים אשר קשורים לעבירות צבאיות, עורך דין צבאי מכיר את כל הטענות המתאימות להאמר במשפט הנערך בבית דין צבאי, עורך דין צבאי הינו מתעדכן בחוקים החדשים ובמשפטים השונים הנערכים מידי יום ביומו.

יעוץ אצל עורך דין צבאי

הדין הצבאי נכרך כחלק מתחום הפלילים, אך לא כל עו”ד פלילי, מכיר את החוקים הצבאיים. עורך דין צבאי מסייע לכל מי שקשור למסגרת הצבאית, ממועמדים לשירות סדיר ועד אנשי מילואים ובנוסף גם בני משפחתו של חייל, במקרים של תביעות כנגד גופים צבאיים.עו”ד צבאי מעניק ייעוץ משפטי בתחום ו/או ייצוג משפטי, מול הערכאות המשפטיות.

צריך להבדיל בין הדין המשמעתי בצה”ל, לבין הדין הפלילי:
• כאשר מדובר בערכאה של בית דין צבאי, בד”כ השופט יהיה משפטן ואילו בדין משמעתי, מי שישפוט יהיה בד”כ חיל בדרגת קצונה.
• בתחום הדין המשמעתי בצה”ל אין מניעה מהקצין השופט להכיר את החייל אשר נשפט ואילו בדין הצבאי היכרות מסוג זה פסולה לחלוטין.
• במשפט בבי”ד צבאי, רשאי הנשפט לקבל ייעוץ וייצוג מסנגור צבאי או פרטי. בדין משמעתי אין יצוג משפטי כלל לחייל הנשפט.

• ביה”ד הצבאי יבצע רישום פלילי לגבי המשפט, על פי תוצאותיו, אשר יוותר גם לאחר שהנשפט עוזב את המסגרת הצבאית ויופיע גם במחשבי משטרת ישראל. הרישום מתיישן לאחר 7 שנים וימחק כליל לאחר 10 שנים. בדין משמעתי אין שום רישום פלילי לגבי מהלך ותוצאות ההליך.

• בדין המשמעתי העונש המירבי הוא 35 ימי מחבוש, זאת רק ע”י קצין בדרגה גבוה של אל”ם. ביה”ד הצבאי רשאי לתת עונשים קשים וחמורים, על פי דרגות הפשיעה וההרשאה.
הנושאים הקשורים לייעוץ בתחום הצבאי הינם:
• כל מה שנוגע לייצוג בבתי הדין הצבאיים.
• עבירות משמעת צבאיות, כמו גם: עבירות סמים, עבירות רכוש, השתמטות, נפקדות, עריקה, תאונות אימון, עבירות מין ועוד.
• מתן ייעוץ במהלך חקירות המשטרה הצבאית החוקרת.
• מתן ייעוץ בתחום של בקשות לפטור משירות צבאי.
• הגשת בקשות לשירות לאומי והתנדבותי בצה”ל

מערכת המשפט הצבאי לעומת המשפט האזרחי

מערכת המשפט הצבאי היא מערכת חוק שלמה הכוללת חוקים, עונשים, רשות אכיפה, רשות שופטת ועוד. כל אלו יחדיו מהווים את מערכת המשפט הצבאי, אשר משמשת כמערכת מקבילה לזו האזרחית. בעוד מערכת המשפט האזרחית חלה על כלל תושבי המדינה ועומדת לרשותו של כל אדם בין אם זה בדיני מקרקעין, דיני משפחה וגירושין, ירושה או תביעות קטנות – מערכת המשפט הצבאי חלה על כלל משרתי צה”ל בסדיר, קבע ובמילואים. כל אחד ממשרתי צה”ל, אשר עבר עבירה על אחד מחוקי מערכת המשפט הצבאית במהלך שירותו, יישפט וירצה את עונשו במסגרת מערכת המשפט הצבאית .

כאמור, מערכת המשפט הצבאית דומה לזו האזרחית בשלל תחומים, ובמספר תחומים אף כמעט וזהה לה, אך יחד עם זאת, קיימים מספר הבדלים בין שתי מערכות המשפט. כך, על פי מערכת המשפט הצבאית ניתן לשפוט חייל / איש קבע / אזרח עובד צה”ל על שלל עבירות אשר אינן נחשבות כלל לעבירות במערכת המשפט האזרחית ( החל בעבירות משמעת וכלה בעבירות היעדרות משירות). בנוסף, במערכת המשפט הצבאית יינתנו עונשים מחמירים בהרבה מאשר בזו האזרחית בתחומים שונים (הבולט בהם – עבירת שימוש בסמים במהלך השירות, עבירה אשר תגרור עונשים חמורים במערכת המשפט הצבאית). כמו כן, במערכת המשפט הצבאית ניתן לשפוט חייל על עבירות שונות באמצעות משפט צבאי מלא בפני מפקד ביחידתו של החייל, ובכך להימנע מקיום משפט בבית דין צבאי למול שופט צבאי (עבירות אשר נשפטות על ידי מפקדי היחידות בצה”ל הן עבירות אשר נחשבות לעבירות “קלות” וללא אופי פלילי).

בנוסף למערכות החוקים השונות, קיימות רשויות אכיפה ושיפוט נפרדות. חייל אשר ייחשד בעבירה על חוקי מערכת המשפט הצבאית, ייחקר על ידי חיל המשטרה הצבאית ( יחידת מצ”ח = משטרה צבאית חוקרת ). באם יוחלט כי נגד החייל יוגש כתב אישום , יישפט החייל באחד מבתי הדין הצבאיים על ידי שופט צבאי. במקרה כזה, זכאי החייל לייצוג מטעם הסנגוריה הצבאית ( על ידי קצין צה”ל , עורך דין במקצועו, מטעם חיל הפרקליטות הצבאית ). באם יחפוץ בכך החייל, יהיה רשאי לייצוג עורך דין אזרחי אשר מתמחה בתחום הדין הצבאי.
באם יישלח על ידי בית הדין הצבאי לריצוי עונש מאסר, ירצה את עונשו באחד מבתי הכלא הצבאיים, אשר עליהם מופקדת יחידה נוספת בחיל המשטרה הצבאית.

אך על אף שלל ההבדלים בין מערכות המשפט הנפרדות, קיימים מספר תחומים בהם מתקיימת חפיפה ביניהן. בחקירות מורכבות, יתקיים שיתוף פעולה בין יחידת החקירה הצה”לית ( חקירת מצ”ח) ליחידות החקירה השונות של משטרת ישראל. כמו כן , חייל אשר ייתפס מבצע עבירה על ידי שוטרי משטרת ישראל, יועבר על ידי אלו לטיפולם של חיילי ומפקדי המשטרה הצבאית, ויטופל על פי דיני המשפט הצבאי. דוגמא נוספת לכך היא לכידת עריקים (עריק – חייל אשר נעדר משירות בצה”ל לתקופה העולה על 45 ימים). כאשר חייל אשר מוגדר כעריק מאותר במקרה על ידי שוטרי משטרת ישראל (בדיקת רישיונות שגרתית, לדוגמה) הוא מועבר באופן מידי ליחידת המשטרה הצבאית להמשך הטיפול בו.

בנוסף, חשוב להדגיש כי חייל אשר הורשע על ידי מערכת המשפט הצבאית בביצוע עבירה אשר עוברת גם על חוקי מערכת המשפט האזרחית, “יזכה” החייל לרישום פלילי מלא בתיקי משטרת ישראל, בלי קשר למסגרת בה נשפט והואשם (דוגמאות בולטות לכך – עבירות סמים ואלימות). הדבר נכון לגבי עבירות אשר מוגדרות כעבירות פליליות הן במערכת המשפט הצבאית והן בזו האזרחית. אין הדבר מתייחס לעבירות “קלות” במערכת המשפט הצבאית, כגון עבירות משמעת

עריקות צבאית

עריקות היא עבירה פלילית בצבא אשר נוגעת לא רק סירוב להמשיך שירות צבאי של חייל סדיר אלא גם חיילי קבע. אין לטעות ולבלבל בין עבירת עריקות ועבירת השטמטות. קיימות מספר הבחנות להפריד בין עריקות לבין השתמטות.
הנה כמה דברים המפרידים בין שני העבירות.
השתמטות לעומת עריקות מהי?
ישנו חוק שירות הביטחון אשר מחייב את כל אזרחי ישראל להגיע לשירות סדיר בצה”ל לתקופה מסויימת.
החוק אומר בין היתר את הדברים הבאים:
1. אדם שהיה אזרח ישראל או תושב קבוע בטרם הגיעו לגיל 18- ניתן לגייסי לצבא עד תום 24 חודשים מאז שהגיע לגיל 18.
2. אדם שהיה אזרח ישראל או תושב קבוע לאחר שהגיע לגיל של 18 שנים- ניתן לקרוא לו לשירות סדיר עד תום 24 חודשים מאז שנהיה לאזרח ישראל או תושב קבוע.
ובכן כל אחד מהנ”ל אשר לא התייצב לשירות סדיר לאחר קריאתו – נקרא משתמט ולא עריק משירות סדיר ובכך עושה עבירה פלילית.
באופן זה עריקות חלה על אדם שכבר היה בשירות סדיר או קבע ונמלט מהשירות תוך כדי השירות. אך ישנה תקופת זמן מסויימת אשר בה החייל צריך לא להמצא בשירות סדיר או מילואים בכדי שייחשב לעובר עבירה פלילית של עריקות, דהיינו “עריק”.
חייל אשר עוזב את השירות הסדיר שלו או המילואים ללא רשות של מפקדו ייחשב לנעדר מהשירות ועדיין לא חלה עליו בחינת עריקות. באם בתום תקופה של 45 ימים מעת העדרותו מהשירות, בסלנג נקרא “נפקד”, המשמעות היא שהחייל נמצא כעת תחת האחריות של יחידתו ויישפט בדין קשה ומשמעותי בבית המשפט הצבאי כ-“נפקד” ולא מבחינת עריקות.
לאחר 45 ימים של העדרותו של החייל משירות סדיר או מילואים, עדיין יישאר תחת אחריותה של היחידה שלו וייקרא “עריק” בסלנג הצבאי, ויעמוד בדין לפני בית הדין הצבאי בעבירת עריקות.
החוק של המילואים קובע, שאיש מילואים פעיל אשר לא התייצב לפי הזימון ייחשב כנעדר מהשירות נכון לאותו יום אליו הוא היה מוזמן ולא הגיע. לאחר 30 יום של העדרות מן המילואים ייחשב ל”נפקד” וחלים עליו אותם הסעיפים הנ”ל כמו לחייל בשירות סדיר אשר עדיין לא הוגדר בהגדרה של “עריק”.

דיני צבא

לצבא הישראלי קיימת מערכת שיפוט נפרדת. מערכת זו חלה על עבירות צבאיות כגון סמים בצבא וגם על עבירות פליליות אזרחיות. עורכי הדין המייצגים בבית דין צבאי הם רק אלו אשר הוסמכו לכך.
ההגנות של ערכי דין אלו אינם חלות על האזרחים וכך גם בהליכים השונים אשר חלים על המאושמים לאחר גזר הדין. כיום קיימת מגמה מתמדת של שילוב בין שני סוגי השיפוט במטרה להקל על תהליכי הדיון וגזירת פסק הדיו.
בעקרון, כיום בצה”ל קיימות שתי רשויות: הרשות השופטת והרשות המבצעת, לעומת המצב של עבר שבו ההליך הפלילי האזרחי היה מופרד מההליך הפלילי הצבאי. בית הדין הצבאי רשאי כיום לדון בעבירות של חיילים הנמצאים בשירות סדיר וכמו כן גם בענייני התביעה נגד אזרחים העובדים בצה”ל.
דוגמה מאוד ברורה לסינרגיה זו היא דיון בנושא של שימוש של סמים בצבא . בבית המשפט האזרחי העבירה על שימוש בסמים נגמרת במאסר על תנאי וקנס כספי, לעומת זה העבירה בשימוש הצבאי העוברת דרך בית המשפט הצבאי גוררת אחריה

 

הוצאת פטור מהצבא

בעיית ההשתמטות היא אחת הבעיות הקשות כיום בארץ. יותר ויותר צעירים מעדיפים לא להתגייס לשירות סדיר, אלא להקדיש את הזמן הזה ללימודים, עבודה, בילויים או כל דבר אחר.בדרך כלל בשביל להשתמט מהצבא הצעירים משתמשים בדרך מרמה על מנת להוציא פטור מהצבא בגין סיבה רפואית.
אבל לא תמיד פטור מצהל מסיבות בריאותיות הוא נסיון להשתמט מהצבא. קיימים מקרים רבים בהם הצבא לא מעוניין לגייס אנשים בשל המוגבלויות הרפואיות שלהם. במקרים אלו עושים וועדה בנוגע לכל מגוייס וצוות הרופאים מחליטים אם המגוייס כשיר לגיוס.
חוות הדעת של רופא אחד לא תמיד מספיקה בשביל שהוועדה הרפואית של הצבא תחליט לתת שחרור מהצבא, במקרים אלו מפנים את המגוייס לבדיקות נוספות. באם המגוייס לא מסכים עם תוצאות הבדיקה, זכותו לערער על החלטת הוועדה ולפנות לרופאים נוספים.
קיימים גם מקרים בהם הנבדק בלית ברירה פונה לעורך דין להמשך הטיפול. עורכי דין רבים יכולים לסייע בהוצאת פטור מהצבא למגוייס הסובל מבעיות רפואיות שונות ולא מוכן להתגייס לשירות סדיר.
פטור מהצבא לא ייחשב כהשתמטות באם ישנן הוכחות שהמעומד לגיוס אכן לא כשיר לשירות צבאי. במקרים רבים בעלי פטור מהצבא עושים שירות לאומי בתור התחייבות קהילתית שלהם. במקרים אלו הם מקבלים את כל הזכויות של חייל משוחרר כולל תיאום מס וכו’.
לאדם הסובל ממוגבלויות רפואיות כלשהן בהעדפות הראשונה לקבל פטור מהצבא ולא להזניח את מצבו. אם ישנם מקרים בהם הצבא מכחיש את המוגבלויות אלו, מאוד כדאי לפנות לעורכי דין המקצועיים בנושאים צבאיים לצורך קבלת עזרה ותמיכה משפטית.

השתמטות מהצבא

קיימים מקרים רבים בהם צה”ל מכריז על אזרח כלשהו כ-“משתמט בשירות צבאי”, אך לא בכל המקרים להכריז על נעדר מהשירות כלשהו שהוא משתמט הוא מעשה נכון . קיימים גם מקרים כאשר האזרח קיבל צו גיוס לאחר מועד המותר לגיוס האזרח ואין להכריזו בתור משתמט. וכך קובע החוק בנוגע לדיני השתמטות:
1. מי שהיה אזרח ישראל או תושב קבוע טרם הגיעו לגיל 18 ניתן לקרוא לו לשירות סדיר עד תום 24 חודשים מאז שהגיע לגיל 18
2. מי שהיה לאזרח ישראל או תושב קבוע לאחר הגיעו לגיל שמונה עשרה – אפשר לקרואו לשירות סדיר עד תום 24 חודשים מיום שנהיה לאזרח ישראלי או תושב קבוע כמו שנאמר.
כמובן שכמו בכל כלל קיימים יוצאי מן כלל גם בדיני השתמטות. גם בחוק שירות סדיר בצבא ישנו יוצא מן הכלל. בבדיקת התיקים ניתן לראות כי מיועדים בהרבה מקרים אינם באים לבדיקות אשר חייבים לעבור לפני הגעתם לשירות סדיר. כלל זה ברור לחלוטין באם לא הגיע לבדיקה כאשר התבקש וקיבל את המכתב להגיע, ספירת עשרים וארבעה חודשים נעצרת ואין המגוייס נהנה מהם וייתכן ויקרא משתמט על סמך העדר זה.
המקרים אשר בהם הדחייה מתבצעת מצד הצבא, כמו למשל סיבות רפואיות אשר גרמו בסופו של דבר לאיחור במועד הגיוס. במקרים אלו דנים האם גם ההתנהגות של המועמד לגיוס תהיה סבירה. באם בוצעה דחייה כלשהיא מצד הצבא, המגוייס אינו רשאי לנצל זאת ולהאריך את הדחייה ביוזמתו.
תקנה חדשה שהוכנסה בשנת 2000 לחוק, אשר באה בראש ובראשונה להבהיר את דיני השתמטות ומשתמטים, אומרת שהצבא רשאי לגייס את המועמד לגיוס גם בתקופה של שניים עשר חודשים מתום תקופת עשרים וארבעה החודשים הראשונים, אך במקרה זה הצבא מחוייב להפחית את תקופת השירות הסדיר של המגויייס הנדרשת לפי החוק.
כמובן שכל העניין של השתמטות נתון למחלוקת. על המגוייס חלה חובת הוכחה כי ביצע את כל אשר באפשרותו על מנת להתגייס במועד המיועד לכך, ועל הצבא מצידו להוכיח שאכן היו מקרים חריגים המפורטים למעלה ורק לאחר מכן לדון בנושא אם החייל הוא משתמט ואם חלה עליו בחינת השתמטות.
בשלב של ההוכחת נכנס לתמונה התיק האישי של המגוייס. בתיק האישי של כל חייל רשומות כל התאריכים בהם הוא הוזמן להתייצבות בלשכת הגיוס או לכל מטרה אחרת כמו למשל בדיקות רפואיות.
בהרבה מקרים של חובת ההוכחה מצד הצבא, משתמט נהנה מחוסר ההוכחות. מדובר בעיקר באובדן מסמכים מהתיקים האישיים של החייל שהוא משתמט פוטנציאלי . במקרה זה אינם מכריזים על אדם פלוני כי הוא משתמט ואין עליו מגבלות בכניסה וליציאה מארץ.

שחרור מהצבא

בתקופה הראשונה, אשר בה רק נכנסתם לסטטוס החדש שלכם כחיילים משוחררים. מאוד כדאי לעיין מה הם הזכויות אשר עומדות בפניכם לאחר שחרור מהצבא.
הזכאות הראשונית שלכם היא הכשרה מקצועית. הכשרה זו הכרחית בשבילכם לאחר שחרור מהצבא , קודם כל היא תיתן לכם הקלה בקליטה בשוק העבודה. חיכיתם הרבה זמן לשחרור, והנה הוא הגיע וביחד איתו הגיע גם הזמן שתצטרכו לצאת לעבודה.
לשכת העבודה נותנת עדיפות ראשונה לחיילים משוחררים לעומת כאלו שקיבלו פטור מהצבא אשר נרשמו בה וכמו כן נותנת להם הכשרה מקצועית. לשכת התעסוקה שולחת את האזרחים החדשים לקורסים של הכשרה מקצועית במקצוע אשר בחרתם. בסוף הקורסים אתם מקבלים תעודה המוכרת על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וכמובן, מאז הדלתות לתעסוקה פתוחות בפניכם.
לאחר שחרור מהצבא עומדות בפניכם מגוון אפשרויות לבחור במקצוע אותו אתם מעוניינים ללמוד. בשנה הראשונה של הקורסים אתם מקבלים פטור מלא משכר הלימוד, בנוסף תקבלו דמי אבטלה בשיעור של 70 % מהביטוח הלאומי המגיע לכם.
אך יש לזכור שזכאות זו קיימת רק עד שלוש שנים לאחר שחרור מהצבא , לכן מימוש הזדמנות זו מאוד הכרחית וצריכה להיעשות בהקדם האפשרי.
את הפירוט המלא של הזכויות שלכם בתור חיילים משוחררים תוכלו לקבל אצל עורכי הדין לעבודה. עורכי דין אלו יוכלו לסייע לכם במימוש הזכאות שלכם לאחר שחרור מהצבא ולייעץ כיצד הכי עדיף לממש אותם.
ייעוץ זה יכול להיות גם יעיל בשביל לדעת לעתיד את הזכויות שלכם לא רק כחיילים משוחררים, אלא גם כעובדים בשוק העבודה.
קודם כל, תעשו בחירה נכונה בקורסים אותם תרצו ללמוד ואיזה מקצוע אתם רוצים לרכוש. לאחר שאתם כבר סגורים בנושא הלימודים, תגיעו ללשכת העבודה ותבקשו ייעוץ מאחד הפקידים בשביל לברר את כל אותם הזכויות והזכאות שיש לכם. במידת הצורך ניתן לפנות גם לעורך דין לענייני עבודה באם אתם זקוקים לעזרה נוספת.

מחפשים עורך דין צבאי מומלץ?

משרד עורכי דין לענייני צבא סגן אלוף אירנה פיין המספקת מענה וייצוג חיילים בעבירות עריקות, פטור משירות ועוד.

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין צבאי?

העבירה השכיחה ביותר הנדונה בבתי הדין הצבאיים היא עבירת היעדר מן השירות: עריקות, השתמטות, עריקות בקו”ם ועריקות משירות סדיר.

אילו שירותים אתם מעניקים ללקוחות?

ייצוג בבתי דין צבאיים בעבירות היעדרות מן השירות, עריקה ועוד תרו איתנו קשר לייעוץ ראשוני חינם.

אתם עוזרים בשחרור משירות צבאי?

למשרדנו ניסיון של כ-20 שנה בתחום המשפטי הצבאי, בעיקר פטור משירות. צרו איתנו קששר לייעוץ ראשוני חינם.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400