עורך דין אירנה פיין

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

עורך דין


עורך דין הוא אדם המורשה לעסוק בעריכת דין, לאחר לימוד מקצוע המשפטים, תקופת התמחות והצלחה במבחני לשכת עורכי הדין. בישראל, מוסדרים התנאים לעיסוק בעריכת דין בחוק לשכת עורכי הדין, התשכ”א 1961. תפקידיו של עורך הדין הם ייצוגו של אדם אחר בפני גורמים שיפוטיים כמו בתי משפט, בית דין, בוררים וסמכויות שיפוטיות נוספות, ייעוץ משפטי לפרטים אחרים, עריכת מסמכים משפטיים כמו חוזים אישיים, חוזי עבודה, חוזים אחידים ועוד. בישראל היחס בין עורכי דין לאוכלוסיה הוא מהגבוהים בעולם, ובכל שנה נוספים מאות עורכי דין למעגל העבודה. קבוצה גדולה של עורכי דין בישראל עובדים לרוב במשרדי עורכי דין גדולים או במשרדים עצמאיים. קבוצה קטנה יותר עובדת כיועצים משפטיים לחברות גדולות וקטנות. בנוסף ישנה את הקבוצה שעובדת במוסדות המדינה השונים. בקרב אוכלוסיית עורכי הדין, נהוג להתמחות ולעסוק במספר תחומים מצומצם, אך ישנם עורכי דין שמספקים שירותים בנוגע לתחומים רבים.

שיטת המשפט בישראל

שיטת המשפט הנהוגה בישראל היא השיטה האדברסרית. בשיטת משפט זו תפקידו של השופט הוא לשמש כמכריע פסיבי, לפי עובדות, עדויות וטיעונים המובאים לפניו על ידי בעלי הדין. ניתן לומר שעורכי דין הם שחקנים רב-פעמיים במערכת משפט אדברסרית כמו שלנו. לכל עורך דין יש חלק גדול בכל הנוגע להליך המשפטי. משמעות המושג שחקנים רב-פעמיים הוא שעורכי דין נוהגים לחזור אל בין כותלי בית המשפט, בתדירות רבה יותר מאשר אזרחים שאינם מוסמכים כעורכי דין. עורכי דין מתחלקים ל-2 בנוגע לתחום התמחותם: אפשרות ראשונה היא  עורך דין המתמחה בתחום אחד או מספר תחומים מעטים. אפשרות שנייה היא שעורך דין מתמחה במגוון רחב של תחומים משפטיים. האפשרות הראשונה מייצגת את עורכי הדין אשר מתמחים במספר תחומים מועט ולכן צוברים יותר ניסיון באותו תחום. עורכי דין אלה נחשבים לעורכי דין מומחים יותר. האפשרות השנייה מייצגת עורכי דין שבוחרים להתמחות במספר רב של תחומים ועקב כך הם צריכים להתמחות במגוון רחב של נושאים, שמקשה על רכישתה של מומחיות רבה.

לימודי משפטים

לימודי עריכת דין הפכו לפופולריים מאוד בשני האחרונות במדינת ישראל. כפי שנאמר מעלה, במדינת ישראל יש את היחס הגדול ביותר בעולם בין מספר עורכי הדין לאזרחים. מצב זה גרם להצפה של עורכי דין בשוק העבודה בישראל. בעבר ניתן היה ללמוד עריכת דין בישראל רק באוניברסיטאות. הביקוש הגדול גרם לכך שתנאי הקבלה הפכו לנוקשים ומעטים הצליחו להתקבל ללימודים באוניברסיטאות. בשלב מאוחר יותר הוחלט כי גם מכללות יוכלו ללמד לימודי משפטים וזה השלב שהוביל לעליית מספר עורכי הדין בישראל. גם היום, למרות מאמצים רבים הנעשים על מנת להפחית את מספר עורכי הדין בישראל, בכל שנה שחולפת ניתן לראות עלייה במספר המבקשים ללמוד משפטים בישראל.

מספרם הרב של עורכי דין בישראל יוצר בקרב רבים את התחושה, כי בחירת עורך דין, היא החלטה פשוטה. בשל המבחר הגדול של עורכי דין, בכל התחומים המשפטיים, נראה על פניו, כי כל שנותר ללקוח, הוא לבחור. אולם, למעשה, הכמות העצומה של עורכי הדין בארץ לא הופכת את בחירת עורך הדין, לקלה יותר(1).
מדוע? ראשית כל, כמות אינה מעידה על איכות ולצד עורכי דין מן השורה הראשונה, פועלים גם עורכי דין חסרי ניסיון וידע מקצועי. מעבר לזאת, ההצפה שבמקצוע עריכת הדין, גרמה לירידה ברמת השירות של עורכי דין רבים. מכאן, אנו למדים כי הבחירה בעורך דין לייעוץ משפטי, אינה קלה יותר כיום מאשר בעבר.

אנו חייבים להיות זהירים בבחירת עורך דין וצורך זה, אינו השתנה כלל, עם הגידול במספר עורכי הדין. יש אשר יאמרו כי צורך זה אף גדל, בשל ההצפה במקצוע, אשר הובילה, כאמור, לירידה ברמת השירות של חלק מעורכי הדין.

בחירת עורך דין צריכה להתבסס על שיקולים של ניסיון, ידע ומקצועיות. כאשר אנו זקוקים לייעוץ משפטי, זהו אינו המקום לחסוך בעלויות וכדאי לשכור את שירותיו של עורך דין, הגובה שכר טרחה יקר יותר, מאשר להתפשר על התוצאה המשפטית. כפי שמיד נראה, הדבר החשוב מכל בבחירת עורכי דין, הוא המומחיות. זוהי מילת המפתח ועליה יש לשים את הדגש כאשר בוחרים עורך דין מתוך המגוון הרחב שקיים.

מיהו עורך הדין?

טרם נפנה לעסוק בשאלה כיצד יש לבחור עורך דין בישראל, חשוב שנבין מיהו עורך הדין ומהם תפקידיו. ראשית כל, עורך דין הוא מי שעמד בתנאי חוק לשכת עורכי הדין ואלו הם שלושה: השכלה משפטית גבוהה, תקופת התמחות וציון עובר בבחינות לשכת עורכי הדין(2).
השכלה משפטית גבוהה ניתן לרכוש במגוון מוסדות אקדמיים, בין אם באוניברסיטאות ובין אם במכללות הרבות שנפתחו בישראל בשנים האחרונות. אורכה של תקופת ההתמחות הוא שנה, כאשר לעיתים קרובות, נדרש מן הסטודנטים לעבור טרום התמחות במשרד על מנת לסיים את תקופת ההסתגלות טרם תחילת ההתמחות. בתום ההתמחות, על המתמחה לגשת לבחינות הלשכה והן שתיים: בחינה בכתב ובחינה בעל פה. אל הבחינה בעל פה, זכאי לגשת אך ורק מי שעמד בהצלחה בבחינה בכתב.

מהו תפקידו של עורך הדין? תפקידם של עורכי דין הוא לתת שירותים משפטיים ללקוחותיהם כאשר שירות משפטי כולל בחובו מרכיבים שונים כגון ניהול משא ומתן, ייצוג בפני ערכאות שונות, עריכת הסכמים ועוד.

מומחיות עורכי דין – הדבר החשוב מכל!

בחירת עורך דין צריכה להיעשות בראש ובראשונה על פי תחום המומחיות. עורך דין המייצג לקוח, מוכרח להיות בקיא בתחום המשפטי הספציפי. אתם מכירים עורך דין באופן אישי? מכר? קרוב משפחה? אין ספק כי ההכרות אישית נוחה, אך אין בה די כדי להבטיח כי תקבלו טיפול משפטי טוב. עליכם לוודא כי עורך הדין אותו אתם מכירים, בקיא בסוגיה המשפטית הרלוונטית.

מה בדבר ניסיונו המקצועי? ככל שעורך הדין צבר יותר ניסיון מקצועי בתחום המשפטי המסוים, כך יוכל לתת ייעוץ משפטי טוב יותר. עורך דין מנוסה ובעל ניסיון, יוכל לנבא טוב יותר את התוצאות האפשריות של ההליך המשפטי, את סיכויי ההצלחה וכדומה.
כיצד מאתרים עורך דין המומחה בתחום מסוים? ניתן לערוך באינטרנט, חיפוש עורכי דין על פי תחומים, באינטרנט, אזור גיאוגרפי, שפה וכיו”ב.

בחירת עורך דין – טיפים חשובים

כאמור, בחירת עורכי דין נוטריון בישראל צריכה להתבסס על ניסיון מקצועי ומומחיות בענף המשפטי הרלוונטי. בד בבד, ישנם אלמנטים נוספים שיש לבחון. להלן טיפים חשובים לבחירת עורך דין:
1. ביצוע העבודה בפועל : כאשר בוחרים בשירותיו של משרד עורכי דין המעסיק מספר עורכי דין, חשוב לוודא מיהו עורך הדין אשר יטפל בפועל בלקוח. פעמים רבות, הפנייה אל משרד עורכי דין מסוים, נעשית לאור המוניטין המקצועי של בעל המשרד, אך לפתע הלקוח מגלה כי הייצוג המשפטי לא נעשה על ידו אלא על ידי עורך דין שכיר.
2. עדכון הלקוח : במהלך הפגישה הראשונה עם עורך דין, יש להבין היטב מהי מדיניות המשרד באשר לעדכון הלקוח בהתפתחויות שבתיק. זהו גם הזמן והמקום לציין בפני עורך דין כל עניין מהותי אחר שחשוב ללקוח (למשל, כאשר מדובר על תביעה כספית, האם יהיה נכון לפשרה, במסגרתה יקבל סכום כסף נמוך יותר מהסכום המופיע בכתב התביעה).
3. זול עולה ביוקר : הניסיון המקצועי שווה כסף ועל כן עורך דין וותיק בישראל, בעל ניסיון וידע מקצועי, יגבה לרוב, שכר טרחה גבוה יותר, מאשר עורך דין בתחילת דרכו. יש להיזהר מפני שכירת שירותיו של עורך דין, רק בשל הצעת שכר טרחה נמוכה. שירות משפטי זול עלול לעלות ללקוח ביוקר אם לא תתקבל התוצאה הרצויה בתיק.
בחירת עורך דין זו החלטה חשובה ביותר ועל כן, מוכרח הלקוח לעשותה בשיקול דעת זהיר ובצורה נכונה. מומחיות היא מילת המפתח ולפיכך, יש לפנות לעורך דין בעל הניסיון המקצועי המתאים.

שלבי עבודתו של משרד עורכי דין

תחילתו של כל טיפול משפטי, היא בפגישת ייעוץ ראשונה עם עורך הדין. במסגרתה, יסביר הלקוח לעורך הדין, את הבעיה המשפטית, תוך פירוט השתלשלות האירועים, על פי סדר כרונולוגי.
עורך הדין ירשום לפניו את עיקרי הדברים וישאל את הלקוח, שאלות שונות, הדרושות לו להשלמת התמונה.
על בסיס המסמכים שברשות הלקוח ועל בסיס המידע שמסר, ייתן עורך הדין ללקוח, חוות דעת ראשונית, לגבי אופן הטיפול. כמו כן, יציג ללקוח הצעת מחיר של שכר הטרחה.
החליט הלקוח לשכור את שירותיו של משרד עורכי דין, יחתום על ייפוי כוח והסכם שכר טרחה, כך שעורך הדין, יוכל להתחיל בטיפול.
עורך הדין מלווה את הלקוח בכל שלב בהליך המשפטי לרבות ייצוג בערכאות.

פגישת הייעוץ הראשונה

השלב הראשון בטיפול משפטי, הוא פגישת ייעוץ ראשונה, במסגרתה, פורש הלקוח בפני עורך הדין, את השתלשלות האירועים. עורך הדין מקשיב, רושם את עיקרי הדברים ושואל את הלקוח, שאלות על מנת לקבל תמונת מצב מלאה.
שימו לב לנקודות הבאות:
1. מסירת כל המידע : כאשר הנכם מספרים לעורך הדין אודות האירוע או הבעיה, אל תשמיטו פרטים. עורך הדין יידע לעשות סדר באינפורמציה. יש ברשותכם מסמכים שונים? הביאו אותם לפגישה, אף אם חלקם נראים לכם לא רלוונטיים.

2. שאלו שאלות : אל תחששו לשאול את עורך הדין כל שאלה. עליכם להיות משוכנעים כי משרד עורכי דין, הוא בעל הכישורים, הידע והניסיון המקצועי, לטיפול במקרה שלכם.

3. חוות דעת : בהתבסס על הנתונים שקיבל, יחווה עורך הדין את דעתו על אופן הטיפול ובהתאם, יקבע את עלות שכר הטרחה.

4. עליכם להרגיש בנוח : הכימיה האישית בינכם לבין עורך הדין, חשובה מאוד ועל כן, שכרו את שירותיו של עורך דין, עמו אתם חשים בנוח

עורכי דין בישראל – ייצוג הלקוח

עבודתו של משרד עורכי דין היא מגוונת מאוד ומשתנה על פי העניין המשפטי, הדורש טיפול. לעיתים, מדובר בבעיה משפטית קטנה, המסתיימת לאחר תכתובת קצרה בין הגורמים הרלוונטיים.
במקרים אחרים, יש צורך להגיש תביעה או להכין כתב הגנה. בהמשך, לאלו, ייצג משרד עורכי דין, את הלקוח בערכאות השונות.
ישנם מקרים בהם מתנהל הליך משפטי מלא, עד לקבלת פסק דין ובמקרים אחרים, מצליחים הצדדים להגיע לפשרה, בשלבים מוקדמים של ההליך. כמו כן, הליכים משפטיים רבים מתקיימים כיום במסגרות חלופיות של בוררות וגישור.
תחילתו של טיפול משפטי הוא בפגישת ייעוץ ראשונה. אם החלטת לשכור את שירותיו של עורף הדין, עליך לחתום על ייפוי כוח והסכם שכר טרחה

עורך דין טוב- איך בוחרים?

המוניטין של עורכי דין הינו הפכפך: מצד אחד, שכירת שירותיו של עורך דין טוב יכולה להביא לזכייה משפטית, ומצד שני קשה לדעת מתי עורך הדין מדבר בגילוי לב מתוך הגנה על האינטרס שלנו כלקוחות. לשון חלקלקה וכריזמה הן רק חלק מהתכונות שהופכות את עורכי הדין לשנויים כל כך במחלוקת: הם יכולים לגבות סכומי עתק ולצאת מופסדים מאולם הדיונים, ולעתים הם יכולים לעזור לכם לזכות בדיונים הנוגעים לעניינים רפואיים או משפחתיים סבוכים ואף בחיי אדם. איך בוחרים עורך דין טוב? על כך תוכלו לקרוא בשורות הבאות.

פירמה גדולה או משרד עורכי דין קטן?

בחרתם להיעזר בשירותיה של פירמה גדולה? הנה כמה דברים שכדאי שתקחו בחשבון.
רוב הקליינטים המגיעים לפירמות גדולות או משרד עורכי דין יוקרתי בעקבות עורך דין מסוים ששמו הולך לפניו לא יזכו להיות מטופלים אישית על ידי אותו עורך דין. בלשכות הגדולות מתבצעת רוב העבודה על התיק על ידי מתמחים ועוזרים, כשעיקר תפקידו של עורך הדין המייצג היא לטעון בבית המשפט. כמובן, שאין זה עניין של מה בכך, אך קחו בחשבון שעבודת איסוף החומר והכנת הטיעונים לא תעשה ישירות על ידי העו”ד המייצג.
במשרד קטן תוכלו להיות בטוחים כי עורך הדין שלכם מטפל ישירות בכל הנוגע לתיק: איסוף החומר, עבודת הניירת, הכנת כתבי הטענות, חיפוש איתור וכל פרוצדורה אחרת- עורך הדין שלכם יהיה מעורה בכל.
התשובה לשאלה “מה עדיף” אינה חד משמעית ויש להביא בחשבון את שיקוליו של כל מקרה לגופו.

אל תזלזלו בכימיה בין- אישית

בבואכם לפגוש עורך דין מסוים שעתיד לייצג אתכם, חשוב שתחושו בנוח. אם אינכם מרגישים כי אתם סומכים על האדם שיושב מולכם לא כדאי שתעזרו בו. עורך דין טוב צריך גם לדעת להיות קשוב וסבלני ללקוחותיו, ולתת להם את ההרגשה שהם בידיים הטובות ביותר. עליכם לחוש כי אתם יכולים לשתף את עורך הדין שלכם בכל הפרטים על מנת שידע את העובדות לאשורן וידע לבנות כתב הגנה או תביעה מתאים משכנע ואמין. שיתוף פעולה מירבי ועבודה הדדית הם תנאי חשוב שאין לזלזל בו בדרך להצלחה בבית המשפט.

עורכי דין כלליים מול משרד עורכי דין מומחים – מה עדיף?

אם החלטתם לבחור משרד עורכי דין שמציע את שירותיהם של עורכי דין מומחים לבעיה המשפטית שבה נתקלתם, תוכלו ליהנות משירות מקצועי במיוחד. משרד עורכי דין המתמחה בתחום מסוים (גרושים, רשלנות רפואית, ביטוח וכו) מתהדר ברזומה של מאות תיקים וייצוגים בתחום ספציפי. במקרים רבים, הידע המעמיק והניסיון הם המפתח להצלחה ולזכייה בבית המשפט. משרד עורכי דין כללי הלוקח על עצמו תיקים ממגוון נרחב של תחומים (ויהיה מוצלח ומנוסה ככל שיהיה) – יתקשה לשלוט במגוון רחב כל כך של תחומים בצורה כה מעמיקה.

בחירת משרד עורכי דין בעקבות המלצה

בגלל ההיצע עורכי הדין העצום שקיים בשוק, אחת הדרכים שנחשבות “בטוחות” יותר היא לבחור משרד עורכי דין בעקבות ניסיונם של חברים או בני משפחה.

מתוך סיפורים של מכרים וחברים ניתן ללמוד הרבה על התנהלות עורך הדין, הצלחותיו ותחומי החוזק והחולשה שלו. אין הדבר אומר כי הדברים יחזרו על עצמם במדויק במקרה שלכם: תמיד כדאי גם ליזום פגישה אישית עם עורכי דין מומלצים ולקבל מהם התרשמות והצעה לגבי הטיפול במקרה הספציפי שלכם. אחרי הכל כפי שכבר צוין כאן- גם כימיה אישית משחקת תפקיד לא קטן.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400