מסמך נוטריוני

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

אם מסתכלים על תעריף נוטריונים רואים כי יש מספר אישורים ואימותים שהם נמצאים בליבה של סמכויות הנוטריון: אישור “העתק נאמן למקור” למסמכים, אישור נכונות תרגום, אימות חתימות, אימות תצהירים משפטיים ובכלל, הנפקת “אישורי חיים”, אישור צוואות בפני הרשות, אישור הסכמי ממון טרום נישואין ועוד. על מנת שאישורים ואימותים אלו יהיו תקפים הם חייבים להיות מנוסחים וערוכים בצורה מסוימת המחויבת על פי החוק. לכל אישור ואימות יש את הנוסח הקבוע שלו בחוק, נוסח השונה בין אישור לאישור, בין אימות לאימות.

איך נראה מסמך נוטריוני עם מספר דפים או נספחים?

מסמך נוטריוני יכול להכיל דף אחד או מספר דפים. במידה והמסמך הנוטריוני מכיל מספר דפים על כל הדפים להיות ממוספרים וכרוכים יחד בסרט אדום שאליו מוצמד תו אדום. על התו אמורה להיות חותמת הנוטריון. אם למסמך הנוטריוני מוצמדים נספחים, כל אחד מהנספחים יסומן באות או מספר על ידי הנוטריון ובראש כל עמוד הוא יחתום את שמו בראשי תיבות בכתב יד ויטביע אותם בחותמת הנוטריון.

מה היא צורת אישור הנוטריון?

אישור הנוטריון מצורף למסמכים שהונפקו על ידי הנוטריון: צילומים, תרגומים, צוואות, הסכמי ממון וכדומה. האישור המצורף הוא בהתאם לנוסח המחויב על פי חוק לאישור המתאים. האישור עצמו ממוספר או מתחילת עבודתו של הנוטריון או מתחילת השנה, ועליו מוטבעת חותמת הנוטריון וחתימה בכתב ידו.

אישור התעריף שנגבה על ידי הנוטריון

בסוף האישור, על הנוטריון לציין מה השכר שנגבה עבור מתן האישור הנוטריוני. נוטריון אינו רשאי לקבוע מה התעריף שיגבה על דעת עצמו והוא כפוף לתעריף  נוטריוני קבוע המתפרסם ומתעדכן בראשית כל שנה אזרחית. נוטריון אינו רשאי לגבות מעבר לתעריף שנקבע או לתת הנחות על תעריף זה.

שינויים בנוסח האישור

לעתים, בנוסח האישור קיימות מילים מיותרות לצורך האישור שניתן על ידי הנוטריון. כאשר זהו המצב,  הנוטריון ימחק את המילים המיותרות בקו וליד כל שינוי או ביטול שהנוטריון עושה באישור, הוא יחתום בכתב ידו בראשי התיבות של שמו.

חותמת הנוטריון

כאשר נוטריון מקבל הסמכה מהמדינה לשמש כנוטריון, הוא מזמין חותמת לחץ ממתכת או חותמת הטבעה בחום על שעווה. החותמת כוללת את המילה נוטריון במספר שפות (עברית אנגלית וערבית או צרפתית) וכן את שמו של הנוטריון בעברית ובלועזית. לפני שהנוטריון מקבל אישור להתחיל לעבוד כנוטריון, עליו להשאיר דוגמה של החותמת וחתימה בכתב ידו במשרד המשפטים של מדינת ישראל, ורק לאחר מכן הוא רשאי להתחיל לעבוד כנוטריון.

כנגד הדוגמה שקיימת במשרד המשפטים של החותמת והחתימה, ניתן למידת הצורך לאשר בחותמת אפוסטיל כי מדובר בנוטריון מוסמך על ידי מדינת ישראל אשר רשאי לתת אישורים למסמכים ואימות חתימות. חותמת אפוסטיל נותנת תוקף בינלאומי לחותמת הנוטריון. במידה ויש צורך לעשות שימוש במסמכים ואישורים של נוטריון בחול, יש להחתים את האישורים בחותמת אפוסטיל על מנת שיהיו קבילים על ידי רשויות מדינה זרה ומוסדות במדינה הזרה.

דוגמאות לאישורי נוטריון

  • אישור “העתק נאמן למקור” על צילומי מסמכים
  • אישור על נכונות תרגום מסמכים
  • אימות הסכם ממון טרום נישואין
  • אימות חתימה על צוואה נוטריונית (צוואה בפני הרשות)
  • אימות חתימות על מסמכים שונים (למשל חוזים, ייפוי כח וכדומה)
  • תצהיר נוטריוני
  • אישור חיים
  • העדת מסמך סחיר
  • אישור רשימת מצאי

קיט נוטריונים

נוטריונים מצוידים במספר פריטים הדרושים להם לצורך עבודתם השוטפת: סרט אדום לכריכת עמודי המסמכים, חותמת נוטריון שהונפקה בהתאם לכללי מדינת ישראל, מדבקות אדומות עגולות עליון החותמת מוטבעת ומכבש לחץ להחתמה.

מה זה מסמך נוטריוני?

מסמך נוטריוני הוא מסמך שבו הנוטריון מבצע פעולה כמו אימות חתימה, אימות תרגום, אימות הסכם ממון וצוואות ועד. משרדנו מבצע את כל פעולות הנוטריון ונותן לכם ייעוץ חינם צרו איתנו קשר עכשיו

אישור נוטריוני מהו?

האישור הנוטריוני ייחתם בחתימתו של הנוטריון ויוטבע בחותמו. על החותם להיות חותם מתכת (חותם לחץ)

אישור העתק של מסמך?

אישור נכונות העתק מקור הוא למעשה אימות העתק של מסמך מקורי שמאשר כי ההעתק זהה בכל מובן למקור. משרדנו מנפי אישורים אלה ואת כל השירותים הנוטריונים הנוספים

צורת מסמך נוטריוני?

האישור הנוטריוני מסמכים אחדים, נקשרים הגליונות יחדיו בסרט אדום, המחובר אל תו אדום המוטבע בחותמו של הנוטריון.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400