צו ירושה

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

צו ירושה

דיני הירושה והצוואות בישראל, מוסדרים בחוק הירושה. כאשר אדם נפטר בישראל, יחולק על עזבונו על פי צוואה או על פי דין, במידה ולא הותיר צוואה.

לשם כל אחד משתי הפעולות הללו, יש לפנות בבקשה אל רשם לענייני ירושה, לקבלת צו ירושה או צו קיום צוואה רצוי אצל עורך דין נוטריון.

כאשר המנוח או המנוחה, הותירו אחריהם צוואה, אין צורך להסדיר את חלוקת הירושה היות שזוהי נקבעה בצוואה.  אולם, כאשר נפטר אדם ללא שכתב צוואה, הרי שיש להצהיר מי הם יורשיו ומהי חלוקת העיזבון בין היורשים. לשם כך קיים צו ירושה וזוהי משמעותו.

מי מוציא צו ירושה?

רשם לענייני ירושה או בית דין רבני – שניהם לבקשת היורשים.

על מנת לקבל צו ירושה, על אחד מן היורשים להגיש בקשה, על גבי הטופס המתאים וזו תוגש בארבעה סטים. טרם יגיש הבקשה, על המבקש לשלוח הודעה בדואר רשום ליורשים על הגשת הבקשה. במידה ועורך דין מטפל בהגשת הבקשה, על כל אחד מן היורשים לחתום על ייפוי כוח בפניו.
רשם לענייני ירושה מטפל בבקשה במספר שלבים כפי שיפורט להלן ובסיומו של ההליך, יקבל המבקש צו ירושה.

צו ירושה – הגשת הבקשה

במקרים בהם המנוח לא הותיר אחריו צוואה, זהות היורשים וחלקם בעיזבון, הנם על פי חוק הירושה.
כל אחד מן היורשים, רשאי להגיש בקשה אל רשם לענייני ירושה, לקבלת צו ירושה, אך חשוב לצרף אל הבקשה את האישור על משלוח הודעה בדואר רשום ליתר היורשים.
היה והבקשה מוגשת על ידי עורך דין, יש לחתום על ייפוי כוח המותיר לעורך הדין לטפל בכל ענייני הבקשה.

טופס הבקשה עצמה והסברים לגבי ההליך של צו ירושה, ניתן למצוא באתר של משרד המשפטים. במידה וישנו קושי למלא אחר הפרטים, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בענייני משפחה, אשר יגיש הבקשה, בשם היורשים.

רשם לענייני ירושה יטפל בבקשות מלאות בלבד וכל פרט חסר, יוביל להחזרת הבקשה אל המען הרשום בה, בבקשה להשלמת הפרטים החסרים. לפיכך, חשוב מאוד לקרוא את הבקשה בעיון ולמלא כל פרט רלוונטי.

כמו כן, יש לצרף את המסמכים המופיעים בבקשה, למשל, תעודת פטירה מקורית או העתק נאמן למקור במידת הצורך במידה והמסמכים אינם בשפה העברית או האנגלית יש לתרגם אותם אצל נוטריון דובר השפה.

רשם לענייני ירושה – תפקידו

ישנן מספר לשכות של רשם לענייני ירושה, אשר כולן מטפלות בבקשות למתן צו ירושה. מה עושה הרשם עם קבלת הבקשה?
1. בדיקת הבקשה : ראשית, בודק הרשם את הבקשה ובוחן האם מולאה כהלכה. במידה וישנם פרטים חסרים או במידה וישנה טעות במילוי הבקשה, ישלח רשם לענייני ירושה את הבקשה בחזרה אל המבקש, עם הנחיות מתאימות.
2. העברה ליועמ”ש : במידה והבקשה תקינה וצורפו לה כל המסמכים הרלוונטיים, יעבירה הרשם אל לשכת היועמ”ש באפוטרופוס הכללי, לקבלת תגובתו לבקשה. בהעדר נסיבות חריגות, לא תהיה התנגדות מצד היועמ”ש .
3. פרסום בעיתון : רשם לענייני ירושה מחויב לפרסם בעיתון את דבר הבקשה למתן צו ירושה. זאת על מנת שכל אדם בעל עניין, יוכל להגיש התנגדות. אם הוגשה התנגדות, יכריע בה בית המשפט לענייני משפחה.
4. הוצאת צו ירושה : בהעדר התנגדויות או אם אלו נדחו, יוציא הרשם צו ירושה למבקש, במספר עותקים.

צ ו ירושה – ידועים בציבור

בימינו, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד במשך שנים אך אינם נישאים. כאשר זוג נשוי ואחד מבני הזוג נפטר ללא צוואה, בן הזוג הוא יורשו וזאת על פי חוק הירושה.
מהו הדין לגבי ידועים בציבור? האם ידועה בציבור רשאי ת לרשת את בן זוגה שנפטר, למרות כי לא היו נשואים? על פי סעיף 55 לחוק הירושה, התשובה לשאלה זו הנה בחיוב. אולם, יש לשים לב כי על מנת שידוע בציבור יירש את בן זוגו, צריכים להתקיים שני תנאים.
הראשון הוא כי בני הזוג קיימו משק בית משותף והשני הוא כי לא היו נשואים לאנשים אחרים. על בן הזוג המבקש צו ירושה, יהיה להוכיח כי בני הזוג קיימו משק בית משותף. כיצד ניתן להוכיח זאת? למשל, להראות מסמך כי לשניים היה חשבון בנק משותף, כי התחלקו בהוצאות הבית וכולי.

צו ירושה מצהיר על זהות היורשים ועל חלקם בעיזבון. קבלת צו ירושה הנה על ידי רשם לענייני ירושה, כאשר כל אחד מן היורשים, רשאי להגיש בקשה. קיבל הרשם הבקשה, יעבירה לתגובת היועמ”ש, יפרסם את דבר הבקשה בעיתון ובהעדר התנגדויות, יינתן למבקש צו ירושה
.

צו ירושה מה זה?

צו ירושה הוא צו משפטי מטעם הרשם לענייני ירושה, אשר ניתן לצורך חלוקת עזבונו של המנוח במקרה שהוא לא השאיר אחריו צוואה תקפה.

איפה מוצאים צו ירושה?

על מנת להוציא צו ירושה יש לפנות בבקשה אל הרשם לענייני ירושה במחוז אשר בתחום סמכותו מקום מושבו של המנוח בעת פטירתו.

אתם יכולי לעזור בהוצאת צו ירושה?

כמובן, בבקשה היכנס לאתר וצור איתנו קשר ונעזור לך בהקדם.

מה הליך לקבלת צו ירושה?

הליך קבלת צו ירושה הוא הליך משפטי שדורש ידע ומומלץ לבצעו באמצעות עורך דין המתמחה בדיני ירושה.

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400