תביעה לשינוי גיל

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

תביעה לקביעת גיל, הידועה גם בשם תביעה לשינוי גיל  או תביעה לתיקון גיל מוגשת בד”כ בשל טעויות אשר נעשו עם העלייה ארצה ממדינות שונות ברחבי העולם. לעיתים טעויות אלה נבעו מתרגום כושל של שפת האם ולעיתים עקב טעויות בשעת רישום הגיל בארץ.

שינוי תאריך לידה בתעודת זהות

הכנת כתב התביעה המסמכים הנלווים, התצהירים והראיות הינם החלק החשוב ביותר בניהול תיק תביעה לשינוי גיל. שלא כמו תביעות רגילות אחרות במישור האזרחי, למגיש התביעה ניתנת הזדמנות משמעותית אחת לשכנע את בית המשפט בצדקת תביעתו.

 

הדיון וניהול הליך תביעה לשינוי גיל הינו מיומנות שכן יש להתמודד מול חקירות ותגובות של מספר גורמים בהם נציג היועץ המשפטי לממשלה, ב”כ המוסד לביטוח לאומי, נציגי מעסיק ומול בית המשפט בעצמו. יש להיערך נכון לחקירות, להצגת ראיות רלוונטיות, הימנעות מסתירות ו/או אי דיוקים, הססנות, אי בהירות, תוך ניהול דיון הוכחות בצורה יעילה.

תביעות גיל

יש להיות ערוך להתמודדות מול חקירות למיניהן, הצלבות מידע באשר לבקשות ומידע אודות מגיש התביעה המצויים במשרדי הממשלה השונים. לעיתים יש להתעמת עם ראיות המשיבים ולחקור את נציגיהם בהליך הוכחות יש להתמודד עם ראיות מטעם המשיבים לנהל חקירות וכיו”ב. יש להיות ערוך לחקירות חוזרות, העדת עדים בהתאם לתקנות ובמידת הצורך אף להגיע בליווי עדים ו/או מומחים רלוונטים אשר מסמכיהם הוגשו בהתאם לתקנות.

 

לדיון העיקרי יש להגיע מוכנים לשלב הסיכומים, שכן לעיתים יהיה צורך לסכם בעל פה בפני בית המשפט ולהתמודד בזמן אמת עם טענות הצדדים והכל על פי התקנות, לעיתים יורה בית המשפט על סיכומים בכתב אשר בסופם תישלח ההחלטה לצדדים.

 

ניהול יעיל מראש של הליך תביעה לשינוי גיל יביא להתדיינות קצרה (לעיתים יינתן פס”ד במקום) ובעלת תוצאות חייוביות.

משרדנו משרד עו”ד ונוטריון אירנה פיין ממליץ לכם ליצור איתנו לפני פעולה זו כדי שנוכל לעזור לכם בבית המשפט

איך ניתן שינוי תאריך לידה בתעודת זהות?

שינוי גיל ניתן בבית המשפט. אדם המעוניין בשינוי גיל יגיש בקשה לשינוי גיל או קביעת גיל לבית המשפט לענייני משפחה.

חוק קביעת גיל מה הוא?

“חוק קביעת גיל התשכ”ד – 1963” (להלן: “החוק”) שבא אל העולם על מנת לסייע לכל אותם אזרחי המדינה אשר תאריך לידתם שגוי או לוקה בחסר, בתיקון הפגם על ידי פנייה לבית המשפט לענייני משפחה.

המסמכים הדרושים להסדרת הגיל במשרד הפנים?

א. תאריך הלידה הכתוב בתעודת הזהות הינו תאריך שגוי.
ב. יש להביא הוכחות לכך שנולדתם בתאריך המבוקש שכתבתם בבקשה

האם אני יכול להגיש בקשה לשינוי גיל לאדם שנפטר?

כן, במצבים מסוימים ניתן לשנות את גילו של אדם שנפטר

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400