שכר ראוי של נוטריון

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

שכר ראוי של נוטריון

שכרם של נוטריון בישראל אחיד וקבוע בחוק על ידי משרד המשפטים. במאמר הבא נסביר את היתרון של עקרון השכר האחיד הקבוע בחוק ונבין מדוע הוא פועל לטובת האזרחים.
שכר הנוטריון נקבע אחת לחצי שנה על ידי משרד המשפטים בהתאם למדד המחירים לצרכן, אך באופן כללי הוא קבוע מראש ולא ניתן לשנותו. ישנן שתי מטרות מרכזיות ביצירת מחירון שירותי

מחירן נוטריון 2020 – אישור נכונות של תרגום:

עד 100 מילים ראשונות 211 ש”ח

לכל 100 מילים נוספת או חלק מהן עד 1000 מילים 167 ש”ח

העתק נוסף לאותו תרגום  66 ש”ח

המחירים לא כוללים מע”מ

ניתן לשלוח את המסמכים במייל

נוטריון מחירון קבוע

1. שוויון בפני האזרחים – משרד המשפטים קובע מחירון ותעריפים עבור כל שירות אותו מוסמך נוטריון לספק על מנת למנוע מצב בו יהיו אזרחים אשר עבורם שירותים אלו לא יהיו ברי השגה. מצד אחד, המחירון הקובע מונע תחרות חופשית ואוסר על הנוטריונים לגבות מחיר נמוך או גבוה יותר מהמופיע בחוק. מצד שני, מחירון זה גם מאפשר לאזרחים לעקוב אחר מחיר השירותים אותם מספקים הנוטריונים. במילים אחרות, החוק נועד על מנת להגן על האזרחים.
2. כבוד המקצוע – המחירון הקבוע עבור שירותי נוטריונים מונע מצב בו העוסקים בתחום יפרסמו את עצמם בצורה בלתי חוקית, יציעו הטבות כלכליות או יעמדו בפני חשש לתשלומי שוחד. שכר הנוטריון הוא אחיד וקבוע על פי חוק, וזאת בניגוד מוחלט למה שחושבים רוב הלקוחות.

ההבדל בין שכר הנוטריון לשכר של עורכי דין

נוטריון לא יכול להפעיל משא ומתן או אפילו שיקול דעת בעת גביית שכר עבור מתן שירותיו. לעומת זאת, עורך דין יכול לקבוע שכר טרחה לפי שעה או להחליט על מחיר גלובאלי עבור התייעצות. עורך הדין מתמחר את שירותיו על פי היכולות שלו, הניסיון, הוותק הפרקטי והידע המקצועי. לעומתו, שירותי הנוטריון צריכים להיות פתוחים לקהל הרחב. הסיבה לכך היא שגופים ומוסדות רבים דורשים מהאזרחים מסמכים בעלי אישור נוטריוני. מסמכים אלו מצריכים מהאזרחים יצירת קשר עם נוטריונים ותשלום על שירותים. החוק קובע שכר אחיד עבור שירותי הנוטריון משום שהוא רוצה להבטיח כי האזרחים יוכלו לקבל גישה נוחה אל השירותים הללו.

כיצד השכר האחיד שומר על הדמוקרטיה?

ניתן לראות בשכר האחיד של הנוטריונים אמצעי לשמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה. מנגד, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהשכר האחיד עומד מול עקרונות התחרות של הכלכלה החופשית. מההיבט הזה, שלטון החוק והדמוקרטיה הם ערכים חשובים יותר. גם רוב הנוטריונים עצמם מסכימים לשכר האחיד וזאת משום שהם רוצים לשמור על כבוד המקצוע. נוטריונים אשר קובעים על דעתם עצמם את המחיר עבור שירותיהם עשויים ליצור עלייה משמעותית במחירים. הדרישה של בתי המשפט והגופים השונים מהצגת מסמכים נוטריוניים לא תתבטל, אך התחרות תיעלם והביקוש יגבר. כאן החליט המחוקק להתערב ולקבוע שכר אחיד אשר יהיה תקף עבור כולם.

תקנות בחוק בדבר שיעורי שכר

אזרחים הפונים אל נוטריונים לצורך קבלת שירות יודעים איזה מחיר עליהם לשלם עוד לפני הפגישה. מעבר לסמכויות הרגילות, סעיף 46 לחוק הנוטריונים מציין במפורש את התקנות בדבר שיעורי שכר, שירותים ואגרות. בסעיף זה נאמר כי שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות הנוטריונים לא רק את השכר בעד שירותיו ואת מקרי הפטור, אלא גם את האגרות שישולמו בעד שירותי הארכיון המרכזי למסמכים נוטריוניים. ניתן להסיק מכך כי השכר האחיד של הנוטריונים מופיע גם בהיבט מול האזרחים ומקבלי השירות וגם בהיבט הפנימי, מול העוסקים בתחום עצמם.

נוטריונים יכולים לקבוע שכר אחר עבור שירותי עריכת דין

השכר האחיד של הנוטריונים אינו מונע מעורכי דין רבים להגיש בקשה לקבלת רישיון עיסוק כנוטריון. נוטריונים רבים מנצלים את מעמדם לצורך מתן שירותי עריכת דין אחרים, בגינם הם יכולים לגבות סכומים שונים. השכר האחיד משרת את כל הצדדים ולכן נאכף בהקפדה על ידי משרד המשפטים וגורמים נוספים במערכת.

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400