מה ההבדל בין נוטריון לעורך דין

מה ההבדל בין נוטריון לעורך דין

אומנם לא הרבה ניתן לשמוע ביום יום על נוטריונים, אך מדובר על סוג של עורך דיו בעל חשיבות יתרה וזאת עבור מגוון צרכים יומיומיים. נוטריון הנו אדם שעוסק בתחום עריכת הדין כעשר שנים ועבר הסמכה ייעודית במקצוע. תפקידו לאשר ולתרגם מגוון מסמכים וכאשר החותמת שלו נמצאת על מסמך מסוג כלשהו, אותו מסמך יימצא כקביל בבית המשפט ומכאן שניתן להיות בטוחים שמדובר על מסמך מקורי ועל כן מדובר על ראיה משפטית לכל דבר.

ההבדל בין נוטריון לעורך דין

עוד בשנת 1976 הוסדר עיסוק של הנוטריון, כאשר כיום אין הבדל בין נוטריון ציבורי לפרטי. תפקידיו של הנוטריון הם רבים וחשובים. בין היתר הוא רשאי לאמת חתימה, לאשר נכונות של העתקים, לאשר ולקבל הצהרות, לאשר שאדם פלוני חי, לערוך העדה של מסמכי סחיר, לערוך מסמכים, לאמת הסכמי ממון, לערוך צוואות וכדומה.

אתיקה מקצועית של עורך דין נוטריון

כיוון שנוטריון בא במגע עם מגוון חומרים רגישים, חשוב לדעת שהוא מחויב לחוקי האתיקה ע”פ חוק. מכאן שהוא מחויב לנאמנות מלאה מול לקוחותיו, אסור לו לשדל על מנת לקבל עבודה והוא מחויב לסודיות מלאה ואף אסור לו להקים ארכיון בו מתועדים המקרים השונים. כמו כן גם לגבי מחיר טוב לדעת שאין לבחור לפי עלות השירות וזאת כי כלל הנוטריונים מחויבים לאותו תמחור ועבור כל סוג של שירות ניתן למצוא תעריף נוטריון קבוע מראש. נוטריונים שיקבעו תעריף שונה יעמדו בפני וועדת הנוטריונים על מנת לשמור על ניהול אמין ומוסדר.

נוטריון שירותים

לפני שפונים אל נוטריון, ראוי לאגוד את מגוון המסמכים הנחוצים וזאת על מנת לקצר זמנים ועל מנת לזכות בשירות מהיר. כמו כן אם זקוקים לאישור של מסמך בשפה זרה, טוב לדעת שנוטריונים רבים עובדים עם מתרגמים מוסמכים- כך שהשפה אינה מהווה מכשול.

עורכי דין

קיימת היום כמות גדולה מאוד של עורכי דין ונוטריון במדינה. כמובן שתחום עריכת דין מתפרש על שלל תחומים בתוכו וכך גם עורכי דין עם התמחותם. היום בכדי להפוך לאחד מכלל עורכי דין הקיימים בארץ, יש ללמוד במוסד אקדמאי משפטים, לתקופה לא קצרה של 3 שנים וחצי בערך. הלימודים אינם פשוטים, הם קשים אינטנסיביים ומאתגרים כוללים בתוכם מבחנים רבים ועבודות הגשה, והכרת כל עולם המשפט על רבדיו השונים.

לאחר הלימודים וקבלת התואר האקדמאי במשפטים וחותמת אפוסטיל, כל סטודנט יהיה חייב לעבור תקופה לא קצרה של התמחות במשרד עורכי דין בתחום בו הוא רוצה לעבוד לטווח הרחוק. לאחר ההתמחות, העבודה וצבירת הניסיון והידע בתחום מבחינת עבודה, ייגש כל מתמחה לבחינות לשכת עורכי דין. מתמחה שלא יעבור את המבחן לא יוכל לקבל תעודת עורך דין ולהיות עורך דין מהשורה. מתמחה שיעבור את המבחנים, יקבל תעודת עורך דין, הנותנת לו אפשרות לעבוד בתחום.

קיימים עורכי דין שמנתבים את עבודתם לפתיחת משרד עצמאי משלהם, בו הם הבוסים הם הקובעים, והם עובדים בזכות עצמם. וקיימים עורכי דין שיעדיפו לעבוד במשרד עורכי דין תחת בוס, במיוחד אם למשרד יש שם טוב בתחום בו הוא עובד והבחירה תלויה בהמון דברים.
חשוב לעבוד במשרד עורכי דין בעל שם טוב, אחד שמוכר, במיוחד בהתמחות, כדי שגם נלמד מהאנשים המנוסים והמקצועיים ביותר וכדי שגם השם שלנו יצמח ויתגלגל. הבחירה במשרד עורכי דין בו נעשה את ההתמחות הוא קריטי, אבל לא תמיד תלוי בנו, קשה להתקבל למשרד עורכי דין טוב ועוד אחד כזה שמתעסק בתחום המעניין אותנו. וכמובן שלפתוח משרד עורכי דין משלנו זה דבר לא פשוט, משרד חדש שמתחיל מאפס, דברים טובים ייקרו בו לאט מאוד. ההחלטות שלנו מאוד משמעותיות בתחום זה ולכן חשוב לחשוב היטב לפני.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: notaryon2online@gmail.com

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות: