מה צריך לבדוק לפני שחותמים על משכנתא

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

הלוואת משכנתא הינה אחת ההוצאות הגדולות ביותר של כל אדם המעוניין לקנות דירה בישראל. לכן, חשוב מאוד לשים לב לנקודות מסוימות טרם החתימה על הלוואה זו. מאמר זה יגולל בפני הקוראים אודות כל הנקודות הקריטיות טרם החתימה על חוזה חשוב זה עם הבנק.

רוכשים דירה ללא חשש

כל אדם אשר מחליט לרכוש דירה מודע לעובדה כי מדובר על אחת העסקאות החשובות והגדולות ביותר בחייו. אם הוא החליט לקחת הלוואת משכנתא מהבנק הוא מודע לעובדה כי בנוסף להוצאה הגדולה הוא יהיה מחויב להחזר של הלוואת המשכנתא למשך שנים. זוהי הסיבה לכך שכל אדם חייב לשים דגש על בדיקה מקדימה של חוזה הלוואת המשכנתא בינו לבין הבנק ופעמים רבות לא לבחול בהשכרת שירותיו של יועץ משכנתא חוץ בבנקאי אשר יעזור לבצע את התהליך ויסביר על סעיף חשוב בו ובחוזה עליו הלקוח אמור לחתום.

ידע מקדים זה כוח

הבנת כל המושגים, התהליכים והסעיפים הקשורים אל המשכנתא חשובים מאוד. אין לחתום על משכנתא בשום צורה ללא הבנה ברורה מאוד של כל מה שכתוב. תמיד חשוב ללמוד את המושגים הבסיסיים ביותר של המשכנתא ולשכור את שירותיו של איש מקצוע אשר יסביר ללקוח את כל הקשור אל המושגים, התהליכים והדברים החשובים טרם לקיחת משכנתא. זוהי הסיבה שרבים מחליטים לשכור את שירותיהם של יועצי משכנתאות על מנת למידע נוסף על משכנתא. יש לקחת בחשבון כי כאשר מדובר על משכנתא כל טעות הכי קטנה יכולה לעלות הרבה מאוד כסף.

בדיקת כל הסעיפים בחוזה

הדבר הראשון לאחר שסוכם על הצעת ההלוואה המתאימה ללקוח היא לוודא כי אכן כל הדברים עליהם סוכם מראש, רשומים בפועל בחוזה. דבר זה חייב לכלול את הסכום המתאים של ההלוואה, את הסכום אותו מחזירים כל חודש, את מספר השנים בהם מחזירים את המשכנתא, וידוא כי מסלול המשכנתא הנכון רשום במסמכים, כי מדובר בסוג הריבית הנכונה ובכלל כי כל התנאים עליהם סוכם מראש, רשומים. חשוב לוודא כי ההחזר החודשי לא יעלה על שליש מהסכום החודשי אותו מרוויחים.

ניהול נכון חיוני לאישור סופי של הלוואה

חשוב לקחת בחשבון כי רוב האנשים אינם בעלי ידע בכל הקשור אל בירוקרטית הניירת והמסמכים החשובים לקבלת המשכנתא. ישנן פעמים אשר יכול להיווצר מצב בו הלקוח מחליט על הצעת הלוואת המשכנתא הרלוונטית לו, הוא מביא את כל המסמכים אותם רשום להביא אך עדיין הבנק אינו חוזר אליו עם תשובה חיובית של אישור המשכנתא והעברת הסכום לבנק שלו. דבר זה יכול להיות לא נעים בייחוד כאשר הלקוח ממתין להלוואת המשכנתא משום שהבטיח את יתרת הסכום לקבלן. לכן, העצה הראשונה והחשובה ביותר היא לוודא כי מביאים את כל המסמכים החשובים הנדרשים לאישור הלוואה זו. יש לקחת בחשבון כי כל מסמך אשר חסר יכול להוביל לעיכוב משמעותי בחתימה הסופית על אישור המשכנתא מטעם הגורמים המשפטיים של הבנק.

מה הוא ייפוי כוח נוטריוני למשכנתא?

בשל החשיבות הכלכלית והמשפטית של עסקאות מסוימות במקרקעין, נקבעה החובה בדין, לרשום אותן בלשכת המקרקעין. מאותה הסיבה, נקבע כי יפוי הכוח לביצוע אותן עסקאות טעונות רישום, ייערך על ידי עורך דין נוטריון.

ייפוי כוח בלתי חוזר מהו?

ייפוי כוח בלתי חוזר הינו ייפוי כוח שניתן לטובת צד שלישי מסוים ביחס לנכס מסוים ונועד להבטחת זכויותיו של אותו צד שלישי מסוים ולפיכך תוקפו של ייפוי הכוח אינו ניתן לביטול אלא בהתאם לתנאים שמכוחם ניתן בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים.

עלות ייפוי כוח בלתי חוזר לבנק?

עלות ייפוי כוח בלתי חוזר למשכנתא הוא ע”י מחירון הנוטריוני המתפרס ומתעדכן בכל שנה. באתרינו יש תעריף עדכני של עלות השירות

ייפוי כוח שלא ניתן לביטול

לייפוי כוח בלתי חוזר אין תאריך תפוגה, והוא ממשיך להיות בתוקף גם אחרי מות מי שנתן אותו, או חדלותו להיות כשיר, והכל באופן המגן על מקבל ייפוי הכוח הבלתי חוזר, בעסקה הספציפית של מכירת מקרקעין במסגרתה הוא ניתן

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    ספרו לנו איך נוכל לעזור לכם?

    שילחו לנו את הקבצים לבדיקה והצעת מחיר

    גרור ושחרר קבצים כאן
    או

    תוכלו גם לשלוח לנו ישירות למייל
    [email protected]
    או לחייג ישירות
    0515533400

    נוטריון ברחובות

    עו”ד ונוטריון אירנה פיין

    רחוב: אחד העם 1, רחובות

    בניין לב רחובות

    שעות פעילות בין 9:00 -18:00

    ניתן לקבוע פגישה בטלפון

    051-55-33-400

    דוא”ל: [email protected]

    ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400