אישור העתק נאמן למקור

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

אחד מהשירותים שנוטריונים מעניקים ללקוחותיהם הוא אישור כי אם מסמך כלשהו הועתק או צולם, אז ההעתק או הצילום הם זהים למסמך המקורי וניתן להציגם כאילו היו המסמך המקורי ממש. בניגוד למצבים בהם נדרש נוכחות אישית של מבקש השירות במשרדי הנוטריון (או במקום אחר, במידה והנוטריון הסכים והגיע אל הלקוח מסיבות כאלו ואחרות) – כאן אין חובת נוכחות אישית כיוון שמדובר באימות של מסמכים בלבד ולא באימות חתימה.

מתי נדרש אישור העתק נאמן למקור?

ישנם מצבים רבים בהם תדרשו להשאיר העתק של מסמך רשמי בידי רשויות, מעסיק, מוסד לימודים או גורם רשמי אחר. כיוון שתרצו לשמור את המסמך המקורי בידכם, יהיה עליכם להמציא לגורם שביקש לקבל לידיו את המסמכים העתק נאמן למקור, כזה שעבר אישור ואימות על ידי גורם שהוסמך לכך על ידי המדינה – קרי נוטריון.

קחו לדוגמה בקשה לקבלה לעבודה במשרד ממשלתי. ייתכן שבאותו משרד תדרשו להציג ולהשאיר בידם מסמכים רשמיים: תעודת לידה, תעודת נישואין או גירושין, דרכון זר וכדומה. במקרה כזה, במקום לתת לאותם גורמים את המסמכים המקוריים ולהישאר ללא תעודת לידה, ניתן לצלם את המסמכים הרשמיים המקוריים, לפנות לנוטריון ולבקש כי זה יאמת את המסמכים וייתן אישור כי הצילום הוא העתק נאמן למקור. ברגע שנוטריון חותם בחותמת והחתימה האישיים שלו על צילום המסמכים, התוקף שניתן למסמכים הוא זהה לתוקף המשפטי של המסמכים המקוריים. ניתן להציג אותם לכל מעסיק בארץ, להציג אותם כראיות בפני בית המשפט וכדומה.

ישנם מסמכים רבים בהם יידרש העתק נאמן למקור – תעודות רשמיות, צוואות וכדומה.

מי הם הנוטריונים אשר יכולים לתת אישור העתק נאמן למקור למסמכים?

כל נוטריון יכול לתת אישור העתק מאמן למקור עבור מסמכים, ובלבד שהוא דובר את השפה שבה המסמך כתוב ויכול, למעשה, לאשר כי אכן מדובר בתוכן זהה של המקור והצילום או העתק.

נוטריונים הם עורכי דין. לא כל עורך דין הוא נוטריון, אבל כל נוטריון הוא עורך דין – ולא סתם עורך דין, אלא כזה שיש לו ותק ארוך שנים בעבודה עריכת הדין בארץ. נדרש ותק של כעשר שנים על מנת להתחיל במסלול קבלת הרשאה לשמש בנוטריון בארץ. אם עורך דין בעל הותק הנדרש מעוניין להעניק שירותים נוטריונים, יהיה עליו לעבור כמה שלבים. בשלב הראשון הוא עובר תהליך הכשרה, קורס מיוחד אשר בו הוא לומד מה הם חובותיו וזכויותיו כנוטריון, על התהליכים והשירותים השונים שהוא יהיה רשאי לספק וכדומה. לאחר מכן, הבקשה עוברת לידי ועדה מיוחדת המתכנסת פעמיים בשנה מטעם משרד המשפטים. הועדה בוחנת את הבקשות השונות, פוסלת את אלו אשר אינם עומדים בדרישות הסף ומחליטה מי מבין יתר המועמדים יקבל אישור לשמש כנוטריון. עורכי דין שלהם עבר פלילי או משמעתי לא יקבלו אישור שכזה.

לאחר קבלת האישור על הנוטריון להזמין חותמת מיוחדת. חותמת במתכת כוללת את מילה נוטריון במספר שפות, כמו גם את שמו של הנוטריון. לאחר קבלת החותמת, הנוטריון משאיר את דוגמת החותמת וחתימה אישית במשרד המשפטים. רק לאחר ביצוע כל התהליך הזה, רשאי הנוטריון לתת שירותים נוטריונים דוגמה אישור העתק נאמן למקור.

לצורך מה מושארת החותמת והחתימה במשרד המשפטים?

כאשר הנוטריון משאיר את החותמת והחתימה במשרד המשפטים, המשרד יכול לאשר כי מדובר בנוטריון מוכר על ידי מדינת ישראל, כזה שקיבל הסמכה מהמדינה לתת אישורי העתק נאמן למקור ואישורים אחרים. יכולת הבדיקה הזו חשובה במיוחד במידה ויש צורך בקבלת חותמת אפוסטיל על האישור. חותמת אפוסטיל נותנת תוקף בינלאומי לאישורי נוטריון בקרב מדינות אשר חתומות על האמנת האג – מרבית מדינות אירופה, ארה”ב ולא מעט מדינות אחרות.

אישור העתק נאמן למקור נוטריון

שירות שבו נוטריון יכול לעזור הוא לתת העתק נאמן למקור צילום או מסמך כמו צילום תעודת זהות או דרכון יכול הנוטריון לחתום לאחר שבדק שצילום זהה למקור על העתק נאמן למקור.

רק נוטריון יכול לאשר העתק נאמן למקור?

במקרים רבים רק נוטריון הוא זה שיכול לחתום על העתק נאמן למקור המוכר במוסדות השונים כמו משרד הפנים או מוסדות שונים בחו”ל.

עלות נוטריון לאישור נאמן למקור?

עלות האישור מתעדכנת בכל שנה במשרד המשפטים ניתן לראות באתרינו את המחיר או ליצור איתנו קשר ונאמר לכם את המחיר בשמחה.

איזה מסמכים יכול לאמת נוטריון?

נוטריון יכול לאמת כל מסמך שהוא זהה למקור כל עוד הוא מבין את השפה שזה היא רשומה. הוא צריך להשוות בין המסמך המקורי לבין העתק או הצילום. ורק לאחר שהנוטריון זיהה ב100 אחוזים שהמקור זהה לצילום הוא יחתום עליו.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400