דיני משפחה גרושין

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

דיני משפחה גירושין

תיקים אשר עוסקים בגירושין, הסדרי ראייה, חזקה על ילדים, אימוץ ילדים ומזונות נידונים בבית המשפט לדיני משפחה. זכות ההכרעה מוטלת בידי השופט וכל אחד מהצדדים רשאי לשכור שירותי עורך דין נוטריון משפחה בכדי להציג את עמדתו בבית המשפט.
בית המשפט לדיני משפחה דן מדי יום בתיקים מורכבים וטעונים ברגשות של כעס, תסכול, בגידה ואהבה. הליכי פירוק קשרי נישואין ופירוק משפחות כרוכים בעומס רגשי גדול מאוד על שני בני הזוג ועל הילדים.
בתי המשפט בישראל מעניקים חשיבות רבה לטובת הילד. כאשר השופט פוסק במשפטים אשר עוסקים בדמי מזונות, חלוקת רכוש ומשמורת על הילדים עליו לבחון לצד זכויות ההורים גם את טובת הילד. תהליכי גירושין הם תהליכים קשים בעבור הילדים, מעברי דירות ומריבות בין בני הזוג מקשים על הילד ויוצרים סביבה מתוחה וחסרת יציבות.

הסכם ממון 

צרו איתנו קשר למידע נוסף

דיני משפחה גרושין

מקרים בהם ישנה הסכמה הדדית בין שני בני הזוג ניתן יהיה לסיים את הליך הגירושין בצורה ידידותית ומהירה. אך במקרים בהם הפרידה נובעת מהחלטה חד צדדית, ובמקרים בהם ישנה אי הסכמה בדבר חלוקת הרכוש ומשמורת על הילדים התהליך הופך קשה ומורכב. כל אחד מהצדדים שוכר לעצמו עורך דין גירושין מתאים אשר מגן על זכויותיו ופועל בעבורו.

עורך דין משפחה

משרד עורכי דין בתחום דיני המשפחה עוסק בניהול תיקי גירושין, תיקי ידועים בציבור, אימוץ ילדים בארץ ובחו”ל, צוואות וירושות, תיקי נוער וקטינים ועוד. כאשר בוחרים עורך דין משפחה יש לבחור עורך דין בעל ניסיון מקצועי מתאים.
עורך דין מיומן יוכל להציג את עמדת מרשו בצורה הטובה ביותר בבית המשפט ולבצע חקירה נגדית מקצועית ויסודית. כישורי עורך הדין הופכים משמעותיים במיוחד כאשר התיק נידון בבית המשפט וכל פרט עלול להכריע את ההחלטה.

משמורת ילדים משותפת

בכל הליך גירושין אשר מעורבים בו ילדים יש לקבוע הסדרי משמורת ילדים. בעבר נהוג היה להעניק לאם משמרות על הילדים הקטנים באופן אוטומטי. כיום ישנם אבות רבים אשר מבקשים לעצמם מעורבות פעילה בחיי הילדים, ומעוניינים לקבוע הסדרי משמורת משותפת. ההסדר קובע כי הילדים יחלקו את זמנם בין שני הבתים באופן שווה.

במצבים בהם בני הזוג אינם מצליחים להגיע להסכמה בדבר משמורת על הילדים הנושא עובר להכרעת בית המשפט לדיני משפחה. כל אחד מהצדדים שוכר לו עורך דין משפחה מתאים ובני הזוג יוצאים אל עבר הליך מורכב של בחינות מסוגלות הורית ובחינת טובת הילד. הגורם המכריע בקבלת ההחלטה בתחום הוא טובת הילד.

בית המשפט יעניק משמורת להורה אשר יוכל לספק לילד סביבה יציבה מבחינה כלכלית ורגשית. במקרים בהם שני ההורים מסוגלים להעניק לילד סביבה יציבה יקבע בית המשפט משמורת משותפת לשני בני הזוג.

במקרים בהם אחד מבני הזוג מבקש לעזוב את הארץ יחד עם הילדים או להעתיק את מקום מגוריו בניגוד לרצונו של בן הזוג השני, יוכל עורך דין משפחה מקצועי להגיש בקשה לצו מניעה ופתיחת התיק לדיון מחדש.

כל מה שרציתם לדעת על גישור זוגי בגירושין:

מהו גישור זוגי בגירושין ומתי הוא נחוץ ?
לא כל בני הזוג בוחרים להתגרש במאבק בין כותלי בית המשפט. לפעמים בני זוג אשר בוחרים להיפרד מעוניינים לעשות זאת בצורה מכובדת ומבלי שייווצרו כעסים רבים מידי תוך שהם אלו הקובעים את סדר הגירושין, את ההסדרים השונים בניהם ואת מהלך הדברים.
אם בני זוג חשים שהם רוצים להיפרד בכבוד הדדי הם יכולים לפנות אל גישור זוגי בגירושין. מדובר על הליך שנועד לצמצם עד למינימום את האפשרות שהצדדים יצאו פגועים וכעוסים מהליך הגירושין. הליך זה מתבצע על ידי מגשר שהוסמך לגישור, ומשרדנו מעסיק מגשרים מוסמכים במיוחד לצורך זה.

גישור זוגי בגירושין הוא למעשה מציאת קו תקשורת בין בני זוג ומטרתו היא לא להחזיר אותם זה לזרועות זה אלא לתת להם להתדיין על רצונם להיפרד, לגבש עמם אסטרטגיה נכונה, לדון עמם על הצרכים השונים שיש להם ולסייע להם לבחור תוך ראייה אובייקטיבית את המהלכים הנכונים ביותר עבורם.

באילו נושאים עוסק גישור זוגי ?

גישור זוגי בגירושין עוסק בנושאים אשר קשורים בהיפרדות בני הזוג. הוא עוסק במחלוקות שיש בניהם ובמציאת פתרונות למחלוקות אלו, הוא עוסק בדיונים שנערכים בין בני הזוג לגבי חלוקת הרכוש, הכספים או החובות, הוא עוסק בכל מה שקשור לילדים החל במשמורת והסדריי ראייה וכלה במזונות, מזונות אישה ועוד.

מהם היתרונות של גישור זוגי ?

יתרונות גישור זוגי בגירושין הם רבים כאשר מדובר בשני בני זוג שמשתפים פעולה זה עם זו. הוא מהווה תחליף למאבקים הקשים במסגרת בית המשפט, ההליך כולו מתבצע בהגינות, בכבוד ותוך שמיעת הצד השני ואין את ההכפשות ההדדיות שבדרך כלל אנו יכולים לראות בבתי המשפט.

הליך גישור גירושין זול בהרבה מהליכים משפטיים רגילים של גירושין וזאת משום שהגישור קצר יותר והוא אינו כולל שכירת שני בעלי מקצוע שיריבו האחד עם השני. יתרון ברור נוסף הוא שבהליך משפטי יש צד אחד שמנצח וצד אחד שמפסיד ובגישור גירושין, שני הצדדים קצת מפסידים ומתפשרים, אך בעיקר מנצחים.

מבחינה אישית הליך גישור זוגי בגירושין מסייע לבני הזוג לפתח מערכת יחסים בריאה גם לאחר הפרידה, כך הם יכולים לבנות מערכת אמון עליה יושתתו הגירושין ומהלך חייהם והדבר חשוב במיוחד כאשר יש ילדים מעורבים.

כיצד גישור זוגי מגיע אל סופו ומה יש לעשות לאחריו ?

במהלך גישור זוגי מגיעים בני הזוג לכדי הסכם אשר מקובל על שניהם. מן הסתם שכל אחד מהם יעשה מעט פשרות אך הדבר כדאי בהתחשב ביתרונות הרבים של ההליך. לאחר עריכת ההסכם וחתימת שני הצדדים ההסכם יובא בפני בית המשפט כדי שזה יוכל לתת לו תוקף של פסק דין.

על ההסכם להיות מנוסח בצורה הטובה ביותר ולכלול בתוכו אלמנטים אשר נדרשים על פי חוק, רק אם ההסכם יבוצע כשורה בית המשפט יאשר אותו, לכן, חשוב לבחור עורך דין בקיא ומנוסה בתחום כדי להגדיל את הסיכוי שבית המשפט יאשר את ההסכם (בית המשפט עלול גם לדחות את ההסכם וזאת מסיבות רבות).

חשוב להיוועץ בעו”ד נוטריון או במגשר שמשמש גם כעי”ד בדיני משפחה כיוון שהסכם גישור גירושין אשר לא נערך כראוי יכול שלא לכלול אלמנטים חשובים, או להיות לא הוגן כלפי אחד הצדדים או כלפי הילדים, ובית המשפט יכול לחשוד כי הוא נחתם תוך הפעלת לחץ על אחד הצדדים וכדומה. בית המשפט יכול גם להזמין את שני הצדדים לדיון כדי לברר נושאים מסוימים לפני דחייה או אישור ההסכם.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400