גירושין  מזונות ילדים

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

בישראל כל ילד זכאי לדמי מזונות. גם אם הוריו אינם נשואים זה לזה, גם אם אביו מעולם לא ידע על קיומו, וגם אם אביו נשוי לאישה שאינה אימו.

כיום הסמכות לדון בעניין מזונות ילדים נתונה לבית משפט לענייני משפחה, אלא אם שני ההורים הסכימו כי בית הדין הרבני ידון בעניין מזונות ילדים. על מנת שבית המשפט יפסוק מזונות ילדים, יש צורך בהגשת תביעת מזונות לבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני

הסכם ממון

נחתם ע”י נוטריון עו”ד

צרו איתנו קשר להצעת מחיר

הייעוץ ללא תשלום

כיצד נקבעים מזונות ילדים?

מזונות הילדים נקבעים על פי צרכיו של הילד ועל פי היכולת של הוריו. לגבי ילדים ששני הוריהם יהודיים, הדין החל הוא הדין העברי, לפיו האב חייב לשאת בצורכיהם ההכרחיים של הילדים עד הגיעם לגיל 15. במזונות ילדים שהם מעבר לסכום ההכרחי חייבים שני ההורים לפי יחס הכנסותיהם.”צרכים הכרחיים” כוללים הוצאות בגין מזון, ביגוד והנעלה, חלק מהוצאות החינוך וחלק מהוצאות הדיור. מקובל כי הוצאות רפואיות חריגות והוצאות חינוך חריגות משולמות על ידי ההורים בחלקים שווים.
מעל גיל 15 ועד גיל 18, החיוב בכל הוצאות הילד הוא מ”דין צדקה”, כלומר, בחיוב בתשלום מזונות ילדים מוטל על שני הוריהם בהתאם ליחס הכנסותיהם.

כיצד מגישים תביעה למזונות ילדים?

לתביעת מזונות ילדים ולכתב ההגנה בבית משפט לענייני משפחה חובה לצרף טופס שנקרא “הרצאת פרטים בתביעת מזונות”. לטופס זה יש לצרף 12 תלושי משכורת אחרונים וכן לפרט את כל הנכסים וההתחייבויות, כולל חשבון בנק, מכונית, גודל הדירה וכיוצא בזה.
בקשה לפסיקת מזונות זמניים תוגש לאחר הגשת כתב הגנה. היות וההליך המשפטי עשוי להיות ארוך, קיים צורך הכרחי בפסיקת מזונות זמניים בזמן ניהול ההליך וטרם ניהול הליך ההוכחות, בו כל צד מציג ראיות ונחקר על תצהירו ואף מזמן עדים מטעמו.
פוטנציאל ההשתכרות של האב ורכושו יחושב לצורך פסיקת דמי מזונות במקרה בו האב החליט להתפטר מעבודתו על מנת לא לשלם מזונות.

צווי עיקול

במקרה בו קיים חשש ממשי כי האב יבריח נכסים על מנת לחמוק מתשלום דמי המזונות, ניתן להגיש בקשה להטלת עיקול. אולם על הבקשה להיות מפורטת ולציין חשש ממשי. היות וכיום צווי העיקול לא ניתנים כלאחר יד, קיים סעד נוסף של עיכוב יציאה מהארץ, במקרה בו קיים חשש אמיתי לבריחה לחו”ל ע”מ לחמוק מתשלום דמי מזונות.

מזונות ילדים לאחר גיל 18

המגמה הרווחת היום בבית המשפט לענייני משפחה היא לפסוק תשלום דמי מזונות מעבר לגיל 18 או עד סיום י”ב כיתות, לפי המאוחר מבין השניים, גם בתקופת השירות הצבאי או שירות לאומי. גובה תשלום מזונות ילדים לאחר גיל 18 הינו בדרך כלל 1/3 מסכום מזונות הילדים ששולם עד כה.
בנוסף קיימים תקדימים בהם חויבו אבות בתשלום דמי מזונות לילדים בעתודה תיכונית / אקדמאית, ובהתאמה בתקופת השירות הצבאי. וכך יוצא שקיימים מקרים בהם ישולמו דמי מזונות מעבר לגיל 21 שנים

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400