עריכת צוואה – כיצד עושים זאת נכון

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

צוואה במובן המשפטי הינה מסמך אשר בו כותב כיצד יחולק רכושו לאחר שילך מן העולם, מסמך זה הוא בר תוקף רק במידה והוא נכתב על פי אחת הדרכים המותרות על פי דין ואין בו פגם שאינו ניתן לתיקון. לעריכתה של הצוואה חשיבות רבה שכן זו דרכו היחידה של אדם להחליט מה יעשה עם כל הרכוש שלו לאחר שימות שכן אדם שלא משאיר אחריו צוואה יחולק כל רכושו לקרוביו על פי חוק הירושה וחשוב לדעת כי כתיבת צוואה תמנה קרבות ירושה בעתיד, במיוחד במקרים מיוחדים כמו בני זוג שנמצאים במהלך גירושין, ובמקרה ומישהו רוצה להוריש את רכושו לצד שהוא אינו חלק מן המשפחה של המוריש ועוד.

אז כיצד עושים זאת נכון ומוודאים שהצוואה תהיה קבילה וחוקית ?

ישנן מספר דרכים חוקיות בהם יכול אדם לרשום את צוואתו והן :

  1. צוואה בנוכחות עדים :הדרך הנפוצה ביותר והמומלצת ביותר היא צוואה בנוכחות עדים שבה המצווה כותב או מדפיס את צוואתו ואז בפני העדים (על העדים להיות מעל גיל 18 וכאלה שלא מרוויחים מן הצוואה בכל דרך שהיא) עליו להצהיר ולחתום כי זו היא צוואתה וכי צוואה זו מבטלת כל צוואה קודמת שחתם עליה במידה והייתה וכי הוא חותם כשהוא בהכרה מלאה וכי הוא מבין עד תם את התוכן ואת המשמעות של צוואה זאת , לאחר מכן חותמים גם שני העדים כי הם היו נוכחים בזמן חתימת והצהרת צוואה זו על ידי המצווה
  2. צוואה בפני רשות – בסוג צוואה זאת המצווה אומר בעל פה את צוואתו בפני אחד מבעלי ההסמכה לכתוב את צוואתו שהם: שופט, נטוריון, רשם לענייני ירושה . סוג צוואה זה טוב עבור אנשים אשר אינם יודעים קרוא וכתוב או לאנשים אשר מצבם הרפואי אינו מאפשר להם לכתוב את הצוואה .
  3. צוואה שכיב מרע – סוג צוואה זה נעשה בעל פה גם כן והוא נעשה בדרך כלל ע”י אנשים הנמצאים אל מול המוות אם ממחלה קשה או מסיבות אחרות

חשוב לציין כי על כל צוואה חייב להיות רשום התאריך בו נכתבה הצוואה ואילו לפני עריכת הצוואה חשוב כי המוריש יכין רשימה של כל הרכוש והנכסים שברשותו עוד בטרם יפנה לעורך דין לענייני ירושה וזאת על מנת שיוכל עורך הדין לכתוב את הצוואה בצורה הטובה ביותר על פי רצונותיו של המצווה.
את הצוואה יש לשמור במקום בטוח ולהודיע לאחד מן הקרובים היכן נמצאת הצוואה, כך שביום שיצטרכו אותה יוכלו לדעת איפה היא ולעשות כפי שציווה המנוח.

דבר נוסף הראוי לציון הוא כי צוואה שנרשמה על ידי אדם בגיל נמוך משמונה עשרה שנים שהוא גיל המינימום לכתיבת צוואה או על ידי אדם בעל בריאות נפשית לקויה בעת כתיבת הצוואה הרי שצוואות מסוג זה הם בטלות ומבוטלות.

 

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400