צוואה – למה היא כל כך חשובה?

 

עו"ד ונוטריון אירנה פיין
К НОТАРИУСУ-АДВОКАТУ ИРЕНЕ ФАЙН
051-55-33-400
רוסית - РУССКИЙ, אוקראינית - УКРАЇНСЬКА МОВА, אנגלית - ENGLISH , ספרדית - ESPAÑOL , רומנית - LIMBA ROMÂNĂ ,צרפתית – FRANÇAIS

אנשים רבים לא מודעים לחשיבות העליונה של עריכת צוואה כדין. היתרון המרכזי של הצוואה הינו כי האדם (המוריש) יכול באמצעותה לקבוע מה יעשה ברכושו לאחר פטירתו. עריכת צוואה מגשימה את רצונו של המוריש ולא פחות חשוב מזה מונעת בד”כ סכסוכים משפחתיים על נכסי הנפטר.
מה קורה לאדם שלא השאיר אחריו צוואה? אמנם אין רכושו של נפטר שכזה מופקר אלא העזבון מחולק עפ”י דין (חוק הירושה). זה בעצם הפיתרון שמצא המחוקק לאותם אנשים שלא השאירו אחריהם צוואה, מדובר בכללים של ברירת מחדל אשר נועדו להתאים לאדם הממוצע. החוק קובע כי מקום שבו אין צוואה העזבון מחולק לפי מעגלי קירבה. במידה ויש קרובים במעגל הראשון הם יורשים את כל העיזבון, אם אין קרובים במעגל זה עוברים הלאה. מעגל ראשון – בן זוגו של המוריש וילדי המוריש וצאצאיהם. מעגל שני- הוריו וצאצאיהם. מעגל שלישי- הורי הוריו וצאצאיהם. כדי לסבר את האוזן להלן דוגמה: אדם לא השאיר אחריו צוואה ונפטר מהעולם. אדם זה השאיר אלמנה ושני ילדים. לפי חוק הירושה האלמנה תקבל חצי מהירושה וכל אחד מהילדים רבע מהירושה. (לפי חוק הירושה לאלמנה מגיעה גם מכונית הנוסעים אם קיימת).

קיימים ארבעה סוגי צוואות:
1.    צוואה בכתב יד- צוואה זו תיכתב בכתב יד ע”י המצווה ותישא תאריך ותיחתם על ידו. אין צורך בעדים.
2.    צוואה בעדים- צוואה כתובה הנושאת תאריך+ חתימת המצווה בפני שני עדים לאחר שהצהיר כי זו צוואתו +חתימת העדים. זו הצוואה השכיחה ביותר הנערכת ע”י עורך דין בד”כ.
3.    צוואה בפני רשות- הרשות יכולה להיות שופט, רשם של בית משפט או הרשם לענייני ירושה. בצוואה זו המצווה אומר את דברי המצווה בפני הרשות.
4.    צוואה בעל פה/ צוואת שכיב מרע- מדובר בצוואה בעל פה בפני שני עדים ע”י מי שרואה את עצמו מול פני המוות.

להלן כמה כללי ברזל לגבי עריכת צוואות:
1.    חשוב שהצוואה תיחתם בפני שני עדים שאין להם טובת הנאה ישירה או עקיפה מהירושה עפ”י כתב הצוואה.
2.    חשוב שהוראות הצוואה ינוסחו כראוי ע”י עורך דין וזאת על מנת להבטיח ככל האפשר ניסוח ברור וחד משמעי לגבי חלוקת הנכסים.
3.    צוואה ניתנת לשינוי ואי אפשר להתנות על כך.
4.    אם עושה הצוואה הוא אדם חולה ו/או מבוגר רצוי להחזיק חוות דעת רפואית הגורסת כי הוא כשיר לערוך צוואה וזאת על מנת לסתור ולמנוע טענות של אי כשרות משפטית של המצווה.
5.    ניתן להפקיד צוואה אצל הרשם לענייני ירושה.

 

ירושות וצוואות

למשרדנו נוטריון אירנה פיין ניסיון רב בנושאי ירושה וצוואה, המאפשר לנו לספק את הטיפול המקצועי ביותר לכל ההליכים המשפטיים הנדרשים בתחום ירושות וצוואות.

המשרד עוסק במתן ייעוץ משפטי במגוון נושאים מתחום הנ”ל, לרבות:

     עריכת צוואה – עריכת צוואה וניסוח של צוואה המותאמת לצרכי הלקוח תוך התייחסות להיבטי המס, מצבת הרכוש ודיני הקניין והמעמד האישי.

צו קיום צוואה – טיפול בהגשת בקשות לצווי קיום צוואה, הגשת התנגדויות לצוואה, טיפול וייצוג בנושאי צוואה אצל הרשם לענייני ירושה וכן בבתי המשפט. הטיפול המשפטי המוצע הנו טיפול כולל עד לרשום צווי קיום הצוואה בלשכת רשום המקרקעין ובכל המוסדות הנדרשים.

 צו ירושה – טיפול בהגשת בקשות לצווי ירושה, בקשות לתיקון צווי ירושה, התנגדות לצו ירושה וייצוג בנושאי צווי ירושה אצל הרשם לענייני ירושה וכן בבתי המשפט בבקשות שונות הקשורות בעיזבונו של אדם. הטיפול המשפטי המוצע הנו טיפול כולל עד לרשום צווי הירושה בלשכת רשום המקרקעין ובכל המוסדות הנדרשים.

מאחר וייעוץ נכון בתחום הירושות והצוואות חייב לכלול בתוכו הבנה וידע מקיפים לא רק בתחום הירושות והצוואות, אלא גם בתחומי הנדל”ן ומיסוי הנדל”ן, בתחום הסכמי הממון ובתחום המשפט האזרחי בכללו, במשרדנו כל ייעוץ בנושאי ירושה וצוואה כולל בתוכו את הידע והמומחיות שלנו בכל התחומים המשיקים, ומביא לתוצאות אופטימאליות הן מבחינת שיקוף רצונו האמיתי של הלקוח והן מבחינת דיני המס.

נוטריון ברחובות

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

רחוב: אחד העם 1, רחובות

בניין לב רחובות

שעות פעילות בין 9:00 -18:00

ניתן לקבוע פגישה בטלפון

051-55-33-400

דוא”ל: [email protected]

ניתן לבצע אצלנו את כל סוגי עבודות הנוטריון במשרדנו ברחובות:

תפריט נגישות

Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400